Voidstar, Ilum - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Voidstar, Ilum

Vydáno: 11.11.2011 v 16:21 | Autor: Gekon

Voidstar

Voidstar byla minulý rok na Jedi Immersion Day představena jako assault Warzone. Většina hráčů FPS nebo MMORPG asi ví, co to Assault mapy jsou. SWTOR se od klasického modelu assault map příliš neodchyluje.

Na začátku každého kola, obránci jsou svezeni speederem nad bojištěm, dostávají tak přehled o cílech. Tato funkce také velmi dobře poslouží novým hráčům, aby si prohlédli uspořádání mapy a zjistili umístění jednotlivých Power-Up. Útočníci, mezitím čekají za silovými branami na odpočet a sledují rozmisťující se obránce.

Hlavní cíle jsou rozmístěny tak aby oddělili každou sekci Warzony. K vítězství útočníků je třeba dosáhnout centrálního počítače. Útočníci se dělí na 2 skupiny, tím také mohou rozdělit obránce na polovinu a efektivně tak zrušit „želví“ taktiku. Aby se útočníci dostali k cílovým bodům musí odpálit dveře. Kladení bomby trvá poměrně dlouho, zato samotný odpočítávání výbuchu je o dost kratší, ovšem jak dlouho trvá bombu zneškodnit Amantangelo nepředvedl.

Zničením dveří na jedné straně se otevřou i dveře na straně druhá skupina útočníků tak může pokračovat k dalšímu cíli. Místo dveří se pak dají použít mosty, které hráči aktivují kliknutím. Nevýhodou mostů je, že z nich hráči mohou spadnout nebo být shozeni a během aktivačního procesu jsou označeni sloupem světla, obránci tak můžou rychle označeného hráče zabít. Po celé warzoně jsou umístěny vyvýšeniny, které využijí Smuggleři a Imperial Agenti.

Poté, co obě strany dosáhnou hlavního lodního počítače, bojují o jeho kontrolu. Pokud útočníci získají počítač, hra končí a strany se mění. Tatáž situace nastává, když vyprší čas. Jako ve většině assault map vyhrává tým, který stihl ovládnout počítač v nejrychlejším čase.

Voidstar vypadá jako skutečně zajímavá warzona. Je zde pár věcí, které jí lze vytknout. Mapa se zdá být poněkud malá na 8v8, ale možná to bylo způsobeno tím, že se jednalo o prezentaci.

 

Ilum

Ilum je jedním z prvků hry, které jsou těžké na vysvětlení. Po prezentaci je spousta věcí jasnějších, ale stále dost ukryto pod rouškou tajemství. Prezentace začala představením několika ovladatelných bodů. Mezi nimi i několik palebných věží – turretů, které hráč používá kliknutím, podobně jako u Voidstar mosty. Turrety fungují přes odečítající se čas, ve kterém střílí obrovské výboje energie. Turrety mohou být také zničeny druhým týmem, proto, když turret někdo používá, je dobré ho bránit.

Jak prezentace postupovala, bylo představeno pár cílových oblastí, které je nutné získat pro postup k nepřátelské základně na druhé straně zóny. Každá z oblastí má svůj jedinečný styl obsazování. K postupu na mapě musí hráči také ničit nepřátelské walkery pomocí raketometů. Zaměřovací proces raketometu trvá velmi dlouho a hráč, který raketomet nese je po dobu tohoto procesu označen červeným sloupem světla. Takže, i přes chaos na bojišti, ho může nepřátelská strana hráče jednoduše zaměřit a zneškodnit

Na zničení walkera postačí jedna střela z raketometu. Poté co hráči zničí všechny walkery druhé frakce, přepravní lodě vyloží walkery, aby  boj mohl pokračovat. Po délce mapy narazíte na oblasti, které můžou hráči využít k tomu, aby se vyhnul nepřátelským walkerům nebo napadl protihráče z boku. Tyto oblasti jsou povětšinou údolí přiléhající k některému z hlavních cílů ve středu mapy.

V zóně se taky nacházejí větší neobsaditelné turrety. Dají se zničit stejným způsobem jako walkeři. Odměnou za jejich zničení je nálet bombardérů na základnu nepřátelské frakce. Jak frakce pokračují v zabírání cílů, odpočítává se čas, než se cíle restartují. Hráči budou muset rychle využívat všech výhod, protože se boj může rychle obrátit. V průběhu Q&A také padla zmínka o limitu zóny, zároveň však hned bylo řečeno, že BioWare neočekávají jeho naplnění. Ovšem otázka, jak budou limity vyvažovat stabilitu serveru při jeho velké populaci, zůstala neodpovězena.