Úvaha nad čtyřmi postavami se Sílou - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Úvaha nad čtyřmi postavami se Sílou

Vydáno: 3.12.2009 v 19:39 | Autor: Aries

Zcela jistě největší rozruch vyvolala v komunitě možnost, která se nyní stala skutečností – čtyři z osmi archetypů postav ve hře budou vládnout Sílou. Tato debata začala již po uveřejnění Sith Warriora, který byl popsán jako postava zaměřená na boj zblízka, a stále získávala na síle. Server DarthHater.com si po více jak měsíčním uvažování položil několik otázek a pokusil se na ně odpovědět.

Co to znamená pro RPG?

Jak hry na hrdiny postupně přesouvaly z papírů a příruček na obrazovky, vývojáři zjistili že je kvůli zjednodušení vývoje udělat několik změn. Když byly hry pouze v představách hráčů, mohl pojem jako je „Kouzelník“ představovat nekonečný počet schopností, kouzel a vlastností. Ovšem když bylo nutno každou schopnost naprogramovat a vytvořit pro ni grafiku, bylo nutné rozdělit tyto archetypy na rozdílné skupiny. Z Kouzelníků se stali Mágové, Warlockové, Nekromanceři a Pyromanceři. Válečníci se rozdělili na Bojovníky, Barbary a Mnichy. Po nějaké době se začal ve hráčské komunitě přijímat názor, že i když jsou v podstatě tyto postavy stejné, pořád mohou být považovány za rozdílné a unikátní povolání.

BioWare a LucasArt doufají, že se jim povede podobným způsobem změnit pohled na uživatele Síly. První krok v tomto ohledu učinili již v sérii KOTOR rozdělením Jediů na tři druhy, a nyní v tom pokračují prostřednictvím těchto čtyř postav.

V tomto ohledu nelze s vývojáři nesouhlasit. Kdyby existovaly dvě postavy s přístupem ke každé schopnosti Síly, zcela jistě by narazili u RPG komunity. Buďto by musel být výběr schopností radikálně omezen, což by vedlo k tomu, že by Jediové a Sithové nikdy nedosáhli potenciál, který jejich jméno slibuje, či by naopak byl výběr tak široký, že by to znamenalo tak trochu vystrčení postav bez Síly.

Co to znamená pro PVP?

Jednou z největších obav v počátcích komunity okolo SWTOR bylo, jak zařídit, že budou Jediové a Sithové vyváženi z herního pohledu proti ostatním postavám. Toto platí dvojnásob ve hře, která má jakoukoliv formu boje mezi hráči. Zdá se, že se vývojáři pokouší tomuto problému čelit rozdělení těchto čtyř postav do jasně definovatelných a určených rolí s jasně danými vlastnostmi.

Pokud se na to podíváme z čistě z pohledu herních mechanik, je opět nutné souhlasit. Pokud by tot rozdělení neexistovalo, hráč se světelným mečem by mohl mít jakékoliv zaměření, a protivníci by neměli sebemenší tušení jaké, alespoň dokud by nebylo již příliš pozdě. U Troopera jasně poznáte, že je Trooper, u Imperial Agenta zase že je Imperial Agent, ale Jedi, který by mohl mít jakýkoliv strom vlastností, může být cokoliv. Rozdělením uživatelů Síly do rozeznatelných archetypů se dosáhne toho, že na každý z nich půjde vymyslet úspěšná taktika i za postavy necítící Sílu.

Co to znamená pro příběh?

Dalším problémem v této debatě je možnost rozvoje příběhu pro Sílou obdařené postavy. Jsou dohady, jestli se mohou jednotlivé příběhy lišit tak hodně, jako u ostatních postav. Například život Smugglera je zcela odlišný od života Troopera. Je známo, že jednotlivé úvody budou zcela jistě velice propracované, přeci jenom hru vyvíjí BioWare, ale jak moc se mohou lišit příběhy Sith Warriora a Sith Inquisitora?

V tomto bodě již narážíme na trochu problémů. Život Jedi Knighta, který prochází zkouškami ničící věci pomocí světelného meče, vypadá příliš podobný výcviku Jedi Consulara, který prochází zkouškami a ničí věci pomocí Síly. I když je pravdou, že můžete vzít dva strážce zákona, zeptat se jich na jejich životní příběh a získat dva úplně odlišné příběhy, vydá tento rozdíl na to, aby z něj byly dva rozdílné archetypy? Zatím jsme se nedozvěděli příliš mnoho informací, takže nelze říct, že lze vyřknou verdikt.

Co to znamená pro MMO?

Rozdělení postav se Sílou znamená pro hráče, který za ně chce hrát, mnohem větší výběr toho, co přesně chtějí hrát. Když si představíme, že Trooper bude mít 20 schopností, a Smuggler taky 20, potom by jedna postava Jedi měla taky 20. To znamená, že rozdělením získali silou obdařené postavy 80 schopností, takže si hráč může vybrat, která sada z těchto čtyř bude nejvíce vyhovovat jeho stylu hraní.

Toto rozhodnutí je pochopitelné, protože více jak 60% hráčské základny si teď v době před vydáním plánuje vytvořit někoho, kdo bude mít schopnost používat Sílu. Rozdělením si tak každý z této většiny může najít přesně to co chce. Na druhou stranu je toto promarněním možnosti přidat do hry zcela nové a neokoukané možnosti, co se týká skillů. Koneckonců, i když jsou jednotlivé schopnosti Síly rozdílné, v podstatě jsou si velice podobné. Plnohodnotná čtvrtá postava mohla být stejně rozdílná, jako jsou od sebe odlišné postavy Bounty Hunter a Imperial Agent.

Závěr DarthHater.com

Web zaujímá „obezřetně optimistický“ pohled na tyto čtyři postavy. Během doby, kterou bylo toto rozvažováno, mnoho obav bylo uklidněno a nějaké nové se vynořily, ale důvody pro tato rozhodnutí začínají být zřetelná.  Teď je třeba mít důvěru ve vývojáře a čekat, je se tyto rozhodnutí projeví ve skutečné hře.

Názor a závěr SW-TOR.cz (Aries)

Podobně jako DH.com jsem velice zvědav, jak se toto rozdělení ukáže ve finální verzi hry. Osobně bych více uvítal nějakou odlišnou postavu, ale je pravdou, že uvedené důvody ve článku mají svůj určitý smysl. Hlavně aby byl dobře odlišen počátek jednotlivých Jediů a Sithů, což by snad mohlo být, protože každá postava má ve svém řádu jinou roli a tudíž by mohla mít i jiný zasvěcovací úkol.