Společníci - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Společníci

Vydáno: 3.12.2009 v 19:57 | Autor: Kereloth

V posledních letech jsme si zvykli na standard v herních mechanismech BioWare – NPC společníky. Ti nás budou provázet i zde, v The Old Republic. A tak se můžeme těšit na jejich pomoc v boji, vlastní příběhovou linii a ovlivňování našeho příběhu jimi a naopak. Vezměme si dva příklady z dostupných společníků.

Varování: Následující text obsahuje spoilery o příběhu Sith Warriora a jeho společníků.

Kim a Xalek

První společník se jmenuje Kim Vaal, a můžete s ním spolupracovat s vaším vlastním Sith Inquisitorem. Kim je bojovník na blízko s rasovou schopnosti (racial ability) vysávání Síly z nepřátel ji používajících. Tímto se stává perfektním společníkem pro Inquisitora, který se rozhodl lovit Jedie a zároveň mu dává Kim Vaal možnost stáhnout se z boje a útočit z dálky, protože společník poslouží jako tank.

Druhým příkladem je Xalek, společník podobný Darth Maulovi. V určité části příběhu se dokonce na krátký čas stane učedníkem vašeho Sith Inquisitora. Narozdíl od Kima, který je uzpůsoben
spíše na tankování, Xalek je čistě DPS (damage per second – zaměřený na útok) a dodává tak Inqusitorovi patřičnou údernou sílu k zneškodnění těžších cílů.

Možnosti a principy hry se společníky

Tyto dvě postavy dodávají Inquisitorovi možnost volby stylu hraní. Chcete útočit hlavně vy, a aby vaše damage byly co nejvyšší? Možnost tu je. Chcete radši stát mimo bojovou linii a pocvičit se v podpůrných a útočných „kouzlech“? Tuto možnost máte také. A takto budou vaše možnosti s každou classou , vždy si zvolíte společníka podle vaší představy a potřeby. Také můžete zjistit, že vám společník vyhovuje i v jiných oblastech – baví vás s ním spolupracovat, má zábavný příběh, chcete se o něm dozvědět víc.

Tím se dostáváme k příběhu. Opravdu u každého společníka najdete jeho příběh, a s tím i možnosti, jak pokračovat. Můžete ho zradit, můžete s ním prožít románek a spoustu dalších věcí. Navíc, máte situaci, kdy se rozhodnete vaší postavě vylepšovat více podpůrný strom skillů, více se zaměřit na healing a tak dále… a zároveň vlastníte parťáka, který je jedno velké DPS – ideální kombinace party.

A pokud si partu představíte ve větším složení… Chcete uspořádat výpravu na dungeon, sešli jste se s přáteli a máte volný čas na to si nadcházející akci pořádně užít, ale ejhle, nikdo z party není tank. V jiné hře by jste strávili čas navíc hledáním patřičného tanka, teď nemusíte. Zde jsou velmi dobře vidět plány BioWare – vyhnutí se nepříjemnému shánění potřebných členů party.

Na druhou stranu ale vychází najevo několik málo nejasností. Zaprvé, hra vám nejspíše umožní mít aktivního jen jednoho společníka v samotné hře, přitom váš výběr bude mnohokrát větší. A ohledně PvP už je hraní s počítačově řízenými boty kapitolou samo o sobě.

Z informací je tedy zřejmé, že společník bude mít vliv jak na vývoj vašeho příběhu, tak na vývoj samotné vaší postavy. V ohledu na příběhové možnosti parťáků je vidět, jak hodně je The Old Republic komplexní hrou.

Názor a závěr SW-TOR.cz (Kereloth)

Společníci jsou prima věc. Vaše zážitky ze hry jsou živější, originálnější. Ale je tomu tak hlavně v klasických RPG. S MMO se věc má tak, že celý mechanismus zde bude jeden velký experiment. Mnoho systémů v MMO hrách je postavených na samotných hráčích (PvP, Raidy) a je otázkou, jak moc sem boti zapadnou. Mám na mysli hlavně umělou inteligenci. Nesmějí být ani moc tupí, ani moc „počítačově“ přesní… a někde v té zlaté střední cestě se nachází velice příhodný herní prvek, který by tuto MMO mohl posunout o pořádný kus výše.