Q&A PAX 2011 - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Q&A PAX 2011

Vydáno: 13.3.2011 v 19:34 | Autor: Kereloth

Q&A – James Ohlen a David Erickson

Bude se ve hře střídat den a noc?
DE: Ne, bylo to technické rozhodnutí. Scény ve hře vypadají lépe za stálého světla či noci.
JO: Některé světy ve hře mají více měsíců či sluncí, a aby vše fungovalo tak jak má je docela problém.

Změní přidané sloty vzhled věci?
JO: Ne, ale vzhled si budete moci upravovat sami.
DE: Spousta neviditelných slotů.

Jak moc je svět interaktivní a zničitelný?
JO: Krytí za objekty je ve hře podstatné. Můžete zničit spoustu věcí, barely na Taralu V. například. Svět je obecně živý – po nebi létají lodě a tak podobně.
DE: Objekty na mapě neproletí střela z blasteru a omezují tak váš dostřel.

Do jaké míry je SWTOR balancovaný co se PvP týče?
JO: PvP už rozebíráme od roku 2006. A jsme s ním dosti opatrní. Na každou classu musíme nahlížet jinak. Náhled na Star Wars obecně, náhled na skupiny bojovníků, pak až samotné PvP.

Je cestování mezi planetami stejné jako minihry, ve kterých sám řídím vlastní loď?
DE: Použití této možnosti ve hře jde pouze jako speciální mise ve vesmíru. Při obyčejném cestování naberete ihned světelnou rychlost a přesunete se k cíli.

Pozemní přeprava?
DE: Je tu možnost se nechat přepravit „taxi službou“, neboť občas je potřeba se přes zóny dostat i jinak než pěšky.

Je možné si loď ve vesmíru i při boji opravovat?
DE: Je docela těžké opravit loď, která letí vesmírem.
(JO se zmíní o upgrade lodi)

Jaká je prevence proti nedostatku tanků?
JO: Každá obrněná classa má na tankování specializaci, takže by mělo být jednoduší složit partu.
DE: Jako Trooper je zábava být tankem na dálku. Výbuchy hází nepřátele vzduchem sem a tam!

Jak moc jsou ve hře využity interaktivní dialogy?
DE: Jsou celkem všudypřítomné a vyskytují se hojně. A pokud váš názor neuspěje, body za něj dostanete i tak.

Opravy výzbroje budou jen jako nutná útrata herních peněz?
JO: Opravy i přeprava, přesně tak.

Jsou odměny za absolutní loajalitu k jedné či druhé straně?
DE: Ano, hrál jsem opravdu zlého Sithského Inkvizitora, ale byly tu rukavice určené pouze pro světlou stranu, co jsem opravdu hodně chtěl. Kim Vaal se mnou byl hluboce nespokojený.
JO: I o změně frakcí jsme diskutovali, ale nakonec jsme je nechali plavat kvůli nesrovnalostem v příběhu. Dokonce jsme uvažovali o třetí straně, ale to už by bylo hodně náročné.

Mimo-bojové věci jako například peti?
JO: O tom jsme zatím nemluvili, ale určitě. Kostým princezny Leiy z Návratu Jedie ve hře je.
DE: Důležité pro sociální stránku hry.

Je výroba (crafting) součástí herní ekonomiky?
DE: Crafting je moje soukromá vášeň. Nejsme EVE. Hra si zakládá na lootu, ale více než WoW, více komplexněji a se zaměřením na sociální interakci. Aby jste získali patřičný equip, buď budete procházet všemi závěrečnými dungeony či si budovat síť lidí, kteří vám pomohou danou věc vyrobit.

(James Ohlen zmínil jeho myšlenku o tom, že MMORPG budou v příštích deseti letech spíše více RPG než MMO.)

Jak moc je hra dělena na samostatné (instancované) sekce?
JO: SWTOR není lineární singleplayer. Alderaan odpovídá velikosti cca 7-8 zón ve WoW. Instancování je použito, ale ne nějak moc.
DE: Instancování zajišťuje ten pravý zážitek ze hry. Na bosse přece nebudete stát frontu. Ve filmu šel taky Luke bojovat proti Vaderovi sám.

Vývojáři zmínili výši měsíčního poplatku – 15 dolarů, aby hra mohla konkurovat ostatním, jako například WoW.


Q&A – David Erickson, Jessica Sliwinski a Hall Hood

Když se přidáte k temné straně, můžete se vyhnout znetvoření vašeho obličeje?
DE: To je jen na vás.

Jak jste vybalancovali Troopera, aby se vyrovnal Sithům?
DE: Hrajete za nejlepšího z nejlepších. Jango Fett se taky postavil Obi-Wanovi. V jednom momentě byli všichni Jediové vyvražděni Troopery. Stále to testujeme.

Jsou možnosti vést dialog vždy ve flashpointech stejné?
DE: Dialogy nejsou uspořádány náhodně, ale větví se, takže je několik způsobů jak konverzaci vést.
HH: Každá konverzace má 3 možnosti, takže větvením dostanete celkem obstojný počet způsobů.
JS: Pohlaví a rasa má na možnosti a výsledek konverzace vliv také.

Jaké prvky singleplayeru jste v SWTOR využili?
DE: Jde o to udělat situace komornějšími a více atmosferickými. Trooper vyhraje válku, smuggler je na všechno sám. Je tu hrozba, o které zase ví jen consular.

Stejně jako v Mass Effectu, jak vypadají jednotlivé cutscény v závislosti na pohlaví a rase?
JS: Cutscény se mění v závislosti na vaší volbě.
DE: A jsou taky některé celkem vzácné. Je tu jedna cutscéna, kdy trooper zachrání skupinu lidí, a pak je obere o všechny peníze.

Jak je moc osobní linie příběhu vyvážena s multiplayerem?
DE: Váš počáteční svět započne váš příběh. Poté, na každé další planetě na vás čeká kousek vašeho osobního příběhu. V pozdější hře se příběhu bude věnovat 10-15 procent obsahu. A samozřejmě si na pomoc můžete přizvat i jiné classy.
JS: NPC budou reagovat na vaše postupy.

Čím více jste na temné či světlé straně, do jaké míry to ovlivňuje rozhovory?
DE: Na hráče to vliv nemá. V KOTOR jste dostávali DS body za různé sarkastické komentáře, což se mi nelíbilo. V TOR jsou to vaše činy co se počítá. A pak si možná všimne Rada Jediů.
HH: Hej, zachránil jsi planetu, ale zabil jsi při tom hodně lidí.
DE: V pozdějších částech hry budou postihy za to, jak jste se chovali na začátku.

(Daniel erickson zmínil, že flashpointy můžete projít kolikrát chcete, ale některé události související s postupem hrou ne)

Odměny za „hlavy“ hráčů?
DE: Ne.

Je příběh zahrnut i do boje ve vesmíru?
DE: Je to pouze vedlejší prvek hry, nikdo vás do boje ve vesmíru nenutí.