Fan Site Summit - Dojmy ze hry za Imperial Agent - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Fan Site Summit – Dojmy ze hry za Imperial Agent

Vydáno: 28.4.2011 v 22:10 | Autor: Aries

Dover, jeden z redaktorů serveru DarthHater.com, kteří se účastnili akce Fan Site Summit v sídle BioWare v Austinu, si zahrál za postavu Imperial Agenta. Zde je překlad jeho dojmů ze hry, od první úrovně až po výběr Advanced Class a jednu nebo dvě úrovně potom.

Dojmy z boje

Oproti Jedi Knightovi (hraného během loňského podzimu), začíná Imperial Agent s mnohem větším množství skillů. Na levelu 1 začíná se základním útokem Rifle Shot, Shiv, Overload Shot, Coordination, Take Cover, Recuperate a Snipe. Množství abilit může být kvůli dvěma stylům hry (v krytu a mimo něj). Avšak je možné, že takové množství schopností má v aktuálním buildu hry každá postava.

Zajímavou a neznámou novinkou je schopnost Coordination. Jedná se o buff, použitelný na svojí postavu, nebo na člena party, a který zvyšuje šanci na critical hit.

Boj je pro agenta ze začátku docela tolerantní k chybám. Mimo krytí jsou použitelné tři schopnosti (Rifle Shot, Shiv a Overload Shot) a tři pro boj ze zákrytu (Rifle Shot, Snipe, Overload Shot). První skupinky nepřátel jdou vyřídit snadno i bez používání krytí, ale tato možnost velice rychle přestane být účinná.

S blížícím se levelem 6 se boj stal komplikovanějším a bylo nutné přistupovat ke skupinám mobů mnohem více strategicky. Během této doby již jsou k dispozici schopnosti Flash Bang (AoE Crowd Control), Suppressing Fire (použitelné z krytí, channeled ability, poškozuje a zpomaluje nepřátele), Toxic Dart (Single Target DOT) a Explosive Probe (debuff zvyšující poškození). Větší počet schopností je ale vyvážen mnohem tužšími nepřáteli, kteří dávají mnohem větší rány. Bez využívání krytí má hráč co dělat, aby nebyl po každé šarvátce na pokraji smrti.

Na levelu 8 se konečně zpřístupnila celkem podstatná schopnost Portable Cover. Tento buff vytvoří před hráčem štít, který nabídne Defense bonus proti všem nepřátelům v kuželové oblasti před ním, stejně jako jakákoliv jiná pevná překážka. Na rozdíl od ostatních krycích bodů je nutné myslet na to, že nejde tento kryt opustit a hned se do něj zase vrátit. Jakmile zmáčknete jakoukoliv pohybovou klávesu, tak štít zmizí a musíte znovu počkat (cooldown je naštěstí velice krátký), než můžete vygenerovat nový štít.

Jediný problém, na který často narazíte, je boj s melee nepřáteli. Zmutovaný Chemilizard a elitní humanoidní nepřátelé na nal Hutta snadno obejdou vaše krytí a musíte je buďto zabít pomocí kitingu, nebo se jim postavit tváří v tvář a doufat, že je přemůžete. Na pozdějších úrovních dostane AC Sniper schopnost, která se s tímto problémem vypořádá, ale na startovní planetě je tato věc k ničemu.  Se samotným zabitím těchto nepřátel problém není, ale neschopnost používat silnou schopnost Snipe (lze použít pouze v krytu), společně s relativně nízkými hit pointy a defense vás nutí přemýšlet, než se vrhnete do boje proti tomuto druhu protivníků.

Po dosažení Dromund Kaas dostanete možnost zvolit si svojí Advanced Class. To probíhá relativně jednoduše, v sídle Imperiální rozvědky v Kaas City přijmete patřičný quest a trenér vám pak dá na výběr. Dover zvolil AC Sniper, a prvními kroky poté byla návštěva příslušeného trenéra pro schopnosti Laze Target  a Ambush. První zmíněná schopnost je debuff zvyšující poškození, druhá je velice silný útok použitelný pouze z krytu. Při pohledu na schopnosti dostupné na vyšších levelech jsou vidět dvě schopnosti výhodné pro hráče zaměřující se na používání krytu – Entrench a Cover Pulse. Tyto dvě schopnosti vyřeší jakékoliv problémy s melee nepřáteli, umožní hráči zůstat v krytu a držet si tyto protivníky dále od těla.

V tvorbě Imperial Agenta je jasně vidět motiv toho, že je při hraní za něj nutné přemýšlet, plánovat boj dopředu a takticky. Najít si dobré místo, odkud bojovat je stejně důležité jako používaná skill rotation (sekvence, ve které používáte schopnosti). Doverovi se osvědčilo začít boj pomocí Explosive Probe, Portable Cover a později Laze Target, to vše před vystřelením první střely.


Příběh a Dialogy

Imperiální Agent je osobou ,jejímž jediným cílem je splnění současné mise. Někdy to znamená použití násilí, jindy zase správně zvolená slova či přinucení někoho k tomu, aby udělal přesně to co chcete.

Vzhledem k tomu, že SWTOR využívá dialogový systém Mass Effectu (kolečko, Dialogue Wheel), což znamená vybrat si ze zenému velice krátkých replik, které představují myšlenku delší repliky, kterou postava řekne nahlas. A právě zde je vidět skvělý styl scénáře pro Agenta. Postava mluví přímo a k věci. Doverovi se během rozhovorů údajně nestalo, že by postava řekla něco jiného, než čekal. Navíc všechny dialogy zněly přesně jako takové, který by řekl každý správný špion.

Příběh agenta začíná celkem jednoduše. Jste poslání na jasně definovanou misi infiltrovat Huttský kartel a zajistit jejich kooperaci se Sithským Impériem. Během postup skrze Nal Hutta narazíte na množství intrik a záludností, ale také hlavně na věci, které naznačují velice propracovaný příběh čekající dále ve hře. V době, kdy opouštíte planetu lze vidět, že Impérium není tak ucelené a stabilní, jak tvrdí propaganda. A také získáte pocit, že právě vaše postava dovede ovlivnit, zda-li se tyto praskliny rozšíří, nebo naopak zacelí.


Dojmy ze společníků

Během příběhu Agenta získáte jako společníka postavu jménem Kaliyo Djannis. Podobně jako Qyzen Fess u Jedi Consular, se tato postava objeví v příběhu velice brzy, a permanentně se k Vám přidá chvíli před opuštěním planety.

V boji je Kaliyo zamřena čistě na DPS. Namísto toho, aby něco takového přinutilo Agenta, aby hrát roli supportera, prostě díky vyšším dávkám poškození zrychlí průchod bojem. V roli jakéhosi trvalého Damage-Over-Time tak umožní efektivně používat kiting proti melee nepřátelům.

Na rozdíl od rané verze Qyzena Fesse, viděné na podzim, začínají společníci se dvěma schopnostmi. U Kaliyo je první schopností Plasma Shot, působící větší poškození. Tato schopnost jde nastavit na automatické používání, kdy bude schopnost použita podle úvahy AI, nebo na manuální, kdy společníkovi řeknete „teď použij schopnost“. Druhá schopnost je slot pro tak zvané „kity“, do kterých jdou nastavit přes inventář. Kaliyo začíná s „grenade kit“, která, jak název napovídá, umožní házet granáty působící AoE poškození. Na rozdíl od Plasma Shot nejdou granáty nastavit na automatické, čili je nutné jejich použití přikázat.

Co se charakteru postavy týká, není taková, jakou byste čekali. Z obrázku dostanete dojem, že by se mohlo jednat o postavu podobnou Jack z Mass Effect 2. Ale Kaliyo je mnohem méně emotivní, a více zaměřená na misi nebo aktuální kontrakt, ale je ochotná vést příjemnou a vtipnou konverzaci. Získávání affection points s ní není nijak těžké, lze toho dosáhnout jak volbou „světlých“, tak i „temných“ odpovědí, hlavně pokud jsou to takové, které jí pobaví nebo jsou nápadité. Hlavní věc, kterou sdílí s anti-sociální společnicí z ME2, kromě holé hlavy a řady tetování, je odpor k jakýmkoliv frakcím ve hře. Kaliyo není žádným fanouškem Sithů, a zastávání se idejí Impéria je zaručený způsob, jak si ji poštvat proti sobě.