Dojmy ze hry za Jedi Consular - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Dojmy ze hry za Jedi Consular

Vydáno: 17.12.2010 v 16:53 | Autor: Aries

Server DarthHater.com byl jedním z amerických fan serverů pozvaných na promo akci v LucasArts s názvem Jedi Immersion Day. Jak z názvu vyplývá, akce byla zaměřena hlavně na dosud neviděnou možnost zahrát si za obě Jedi třídy, Knighta a Consulara. Tento článek shrnuje dojmy redaktorů DarthHater ze hry za druhého zmíněného. Hra trvala několik hodin a podařilo se jim během ní dostat se na desátý level. Ve článku se používají anglické názvy schopností a útoků (ranged, melee) a některé výrazy běžně používané v MMO (snažím se je vysvětlovat v závorkách). Také pro zjednodušení používám výraz „kouzla“ pro různé Force Powers.

Obecné dojmy ze hry

Začali jsme jako postava na úrovni 1 na Tythonu. Naše postavy byly předem připravené – Dover hrál za Twi’leka, zatímco Emelaeh za ženskou postavu, podle zelené kůže zřejmě Mirialian. Podobně jako u všech „kouzelnických“ třídy v ostatních MMO i počáteční schopnosti Consulara jsou mixem ranged schopností a základního útoku pro „dorážení“ nepřátel. Velice rychle se zvykne na očividně nabízený styl boje – začít se schopností Project a pokračovat v boji se cvičným mečem. Ovšem při získání dalších schopností Síly tento styl rychle upadne do zapomnění.

Od bojů se zbraní se rychle odkloníte hned na levelu 2, kdy získáte schopnost Telekinetic Throw – schopnost, která během channelingu „pokropí“ vaše nepřátele smrští malých kamenů, a zpomalí jejich rychlost. Kombinací těchto dvou ranged schopností může Consular působit solidní množství poškození, a držet si při tom nepřátele mimo dosah jejich útoků na blízko. Zaměření na boj z dálky pokračuje na levelu 3 se schopností Force Wave a na čtvrtém se Stasis. Na páté úrovni se ze základní schopnosti Saber Strike stane jenom něco, co použijete během cooldownu nebo pro dorážení obzvláště slabých cílů.

Schopnost Statis navíc umožní Consularovi nový způsob, jak „rotovat“ (opakující se pořadí, v jakém sesílat kouzla, pro neznalé) své schopnosti. Tento nový způsob mu umožní porazit skupinu mobů bez utrpění nějakého vážnějšího zranění, jestli vůbec. Při útoku na skupinu tří cílů lze začít Project následovaný Stasis, čímž se na 10 vteřin vyřadí z boje jeden mob, takže se lze soustředit na dva zbývající. Telekinetic Throw kombinovaný s Force Wave na druhý cíl mu ubere velkou část života, nebo rovnou zabije. Mezitím je již znovu připravený Project, takže jej lze použít na první cíl a udělit mu tak dvojnásobné zranění (Project působí dvojnásobné zranění pro cíle pod vlivem Stasis), což většinou stačí na jeho zabití. Pokud jeden z těchto dvou zraněných mobů stále žije, lze jej dorazit Saber Strikem. Třetí cíl, zraněný od Force Wave, se tak stává snadnou obětí pro Telekinetic Throw. Celá tato rotace nezabere více než 30 vteřin, a za předpokladu, že mobové nepoužívají ranged útoky, Jedi Consular během ní utrpí velice málo zranění.

Na levelu 5 získá Conuslar další úroveň schopnosti Project, a druhá úroveň Telekinetic Throw čeká hned na levelu 7. Toto rychlé získávání upgradovaných schopností namísto zcela nových utvrzuje plánovaný ranged styl boje. Nová úroveň schopnosti nahradí tu starší, dostanete tak silnější verzi se stejnou cenu (ve Force Points, dále FP). Consular začíná se 100 FP, a během hry se tento počet nezvýšil. Rotace schopností tak zůstávají stejné a mění se pouze když získáte nějakou zcela novou.

Force Potency získaná na levelu 6 pomůže při sesílání zvýšením šance na kritický zásah vašich „kouzel“. Force Potency také zlepšuje sílu schopnosti Benevolence, léčení získané na osmé úrovni. Tato schopnost vyléčí střední zranění a umožní tak Consularovi vydržet mnohem tvrdší boje. Toto je velice důležité, protože na levelu 8 se obtížnost hry viditelně zvýší, a hráči na této úrovni můžou získat svůj první Heroic Quest, a mobové v patřičných lokacích se stanou mnohem odolnější. Tento nárůst je vysvětlitelný zřejmě tím, že level 8 je zhruba čas, kdy získáte svého prvního společníka.

Celý „balíček“ schopností je završen v podobně Meditation, který slouží jako out-of-combat heal (léčení použitelné pouze mimo boj). Díky tomuto „kouzlu“ se jakékoliv přestávky nutné mezi boji, známé z jiných MMO, kdy kouzelníci musejí „dobíjet“ manu a životy, zkracují na minimum, a hra si tak udržuje svižné tempo. Díky krátkým cooldownům a out of combat healu stráví Consular mnohem více času v boji než je tomu u kouzelníků v jiných hrách.

Dojmy ze společníků

Jedi Consular získá svého prvního společníka během plnění příběhových questů na Tythonu. Jmenuje se Qyzen Fess, Trandoshan, kterého lze vidět na oficiální stránce. Jak bylo řečeno výše, přidá se k vám okolo osmé úrovně, ovšem pokud budete ignorovat vedlejší questy a soustředit se na příběhovou linku, lze jej získat zřejmě i dříve.

Qyzen Fess

Qyzen funguje podobně jako peti (zvířátka) v jiných MMO. Ovládání společníka má tři možnosti – „attack“, „follow“ a „Charge“. Dále obsahuje čtvrté prázdné okénko (pozn. překladatele – zřejmě určeno pro schopnost získanou po splnění společníkova Loyalty questu, podobně jako v Mass Effect 2). Charge funguje podobně jako Rocket Charge u Bounty Huntera, Qyzen se při jejím použití rozeběhne a narazí do cíle. Tato schonpost působí zranění v oblasti názrazu a je navržena aby generovala velké množství aggro, aby Qyzen fungoval jako tank pro Consulara. Bohužel, v předváděné verzi byla tato schopnost rozbitá a působila pouze jeden bod zranění, což podstatně ztížilo získávání aggro.

Vzhledem k této chybě tak byl Qyzen „odsouzen“ do role podpůrného DoT (Damage over Time). Lze mu vybírat cíle pomocí příkazu „attack“, ale obvykle to není nutné. Výjimkou bylo pouze, pokud se Qyzen někde zatoulal a byl tak mnohem dále, než jsme si mysleli, a potřebovali jsme jej nasměrovat na nějakého nepřítele, abychom trochu snížili ranged damage, kterou náš Consular dostával.

Problémy s pathfindingem (hledání cesty) stranou, AI společníků je tím, co je odlišuje od petů v ostatních MMO. Qyzen si své cíle vybírá mnohem více jako společník v Mass Effect než zvířátko ve World of Warcraft. Vybíral si slabší cíle a ignoroval různé crowd controled (znehybněné nebo jinak vyřazené z boje) moby bez jakéhokoliv zásahu hráče. To umožnilo používat rotaci kouzel mnohem jednodušeji bez nutnosti starat se o tom, jestli Qyzen náhodou nepřeruší Stasis na někom předčasně.

Mimo boj se Qyzen choval jako aktivní část raného příběhu Consuara, a přispíval svými názory v konverzacích. Nutno poznamenat, že se vměšoval pouze od těch, které se týkaly příběhu a ne do side questů. Jeho názory jsou „namluvené“ v něčem, co je zřejmě Trandoshanština, s anglickými titulky. Také jsme nebyli schopní se s ním bavit mimo příběhové sekce, na rozdíl od společníků v KOTOR, se kterými se šlo bavit kdykoliv (pozn. překladatele – společnici se chovají podobně jako v Mass Effect).

Příběh a Dialogy

Tato část je plná spoilerů. Pokud chcete být překvapeni, přeskočte na další část.

Jedi Consular začíná v oblasti The Master’s Retreat, a první NPC se kterou bude mluvit je Master Syo Bakarn (Level 50 Elite). Vysvětlí vám Kodex Jedi, zatímco čekáte na svého mistra, jménem Youn Par. První quest nese název „The Path to a Jedi“ a musíte v něm na speederu dojed do Ganrls. Jste zatím pouze padawan, ale na Tythonu řádí krize: domorodí Flesh Raiders kradou holocrony obsahující starodávná učení řádu. A vaším úkolem je získat je zpět.

Velmi rychle se dozvíte, že vaše postava je výjimečný Jedi, jehož schopnosti přesahují ty běžného padawana. Na tento fakt poukazuje velké množství NPC v průběhu příběhu Consulara. Jeden z mistrů dokonce tvrdí, že vaše schopnosti byly silnější ve čtyřech letech, než v patnácti. Toto nadání je důvodem, proč se na vás obracejí ostatní mistři s žádostmi o pomoc – některé úkoly jsou prostě příliš složité či nebezpečné pro ostatní studenty.

Hlavním téma příběhu předcházejícího vaše zkouškám se točí okolo jednoho z oněch odcizených holocronů. Postupem času se dozvíte, že obsahuje dávná tajemství a znalosti o Temné straně Síly, a rozšifrování jeho zprávy se stane vaším úkolem. Pokušení, které je nedílnou součástí tohoto úkolu se zdá mnoha mistrům až příliš nebezpečné, ale naštěstí váš mistr je poměrně volnomyšlenkářský (podobně jako Qui-gon Jinn) a nechá vás na tomto úkolu pracovat. Příběh zavede mladého Jedie přes několik oblastí, odhalujíce tak záhady Tythonu a jeho dávného propojení s Řádem Jedi.

Během příběhu se Jedi Consular setká s Qyzen Fessem, Trandoshanským lovcem a přítelem vašeho mistra. Qyzen je mnohými Jedi považován za méněcenného, ale přesto mu je na žádost vašeho mistra dovolováno vstupovat do chrámu. Na Tythonu loví proto, aby si zvýšil své body Jagganath, klíčový prvek v náboženství Trandoshanů. Během příběhu je Qyzen zajat, a váš mistr vás požádá, abyste jej osvobodili. Po jeho záchraně vám Qyzen řekne, že ostuda pramenící z jeho zajetí vyrušila všechny jeho Jagganath body a jeho život proto nyní nemá smysl. V konverzaci se vám ho podaří přesvědčit, aby se k vám přidal a obnovil tak body, které získával celý život. Souhlasí a stane se tak prvním permanentním společníkem.

Po boji s Flesh raidery a dávnými hlídacími droidy naleznete díly prototypu světelného meče, který předchází všechny známé primitivní meče. Právě tento meč a temná tajemství holocronu, které vás poženou až na samotný konec Tythonu.

Naneštěstí, náš čas s Consularem byl u konce před tím, než skončil hlavní quest na Tythonu. Příběh nese typické znaky Bioware, kvalitní scénář a výborné nadabování. To všechno vám umožní pohodlně se vžít do role mladého padawana. Možnost zvolit si vlastní směr, jaým se má ubírat dialog tomu pomáhá ještě více. Reakce Consulara za Světlou nebo Temnou stranu jsou na celém spektru chování, od poslušného, uvědomělého a oddaného až k sarkastickému, odmítavému a nadřazenému.

Bylo zajímavé vidět, jak se dialog Consulara liší od toho co má Sith Inqiusitor. Zatímco temnou stranu vyznávající Inquisitor má odpovědi mnohem více jedovaté a agresivní, odpovědi temného Consulara jsou takové „pobuřující“. Například během konverzace ohledně Twi’leckých osadníků na Tythonu „temná“ odpověď s textem „Nikdo je nenutí tu být“ je řečena jako „Jestli tu Twi’lekové nedovedou přežít, měli by odejít.“

Tento pocit nadřazenosti, a to i ohledně učících mistrů je zřejmě tím, co motivuje Consulara vydat se cestou Temné strany. Snadno lze vidět paralelu mezi příběhem temného Consulara a padlého Jedie Exar Kuna. Na druhou stranu, Consular následující cestu světla je někým, kdo představuje klid a mír získaný skrze učení Síly

Závěr

Po skoro šesti hodinách strávených za otěžemi Consulara nutno říct, že tento kousek rané části hry je velice povedený. Na trefování se do nepřátel kusy skály a jejich bombardování deštěm malých kamenů se najde něco zábavného. Ačkoliv příběh zní méně akčně než příběh Jedi Knighta, je naplněn odhalováním příběhového pozadí galaxie, a určitě si najde své příznivce. Otázkou je, jestli se takoví příznivci najdou i mezi běžnými hráči, nebo jestli se z Consulara stane postava pouze pro fajnšmekry, kteří dovedou ocení pomalejší a promyšlenějšího postupu.