Disciplines - představení systému - SW-TOR.cz (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Disciplines – představení systému

Vydáno: 7.10.2014 v 17:21 | Autor: Aries

Dnes vám představíme systém Disciplines (Disciplíny), zásadní překopání systémů tříd, který se do hry dostane s Update 3.0. V jádru je tato změna náhradou za existující systém talentů, a měl by hráčům nabídnout více možností jak své postavy upravovat pro jejich vysněnou roli, a také jim umožnit plně využívat zvolenou roli mnohem dříve. Také je to pro nás zcela nový způsob, jakým přemýšlíme o třídách a talentech (a jejich dalším vývoji), a tak můžete čekat mnohem vyváženější hru a častější přídavky nových úrovní a schopností. Těšíme se, co tento systém přinese pro hráče e budoucnost hry.

Alpha verze systému Disciplines

Rozlučte se s talentovými stromy

Po dlouhé diskusi jsme došli k rozhodnutí, že talentové stromy, které s námi byly od začátku hry, půjdou pryč. A ačkoliv chceme zachovat pocit postupu s každou novou úrovní, hráči již nedostanou při každém novém levelu bod, který musí umístit do jednoho z mnoha okének, což podle nás vedlo ke ztrátě identity každé postavy, rozdílné nabývání na efektivnosti a k šíleným kombinacím schopností. Místo nich jsme vytvořili systém Disciplín, kde každá Advanced Class má na výběr jednu ze tří větví, pojmenované a stylizované podle zažitých talentových stromů (například Commando má Combat Medic, Gunnery a Assault Specialist, jména známá všem hráčům této třídy). V každé ze tří disciplín jsme se podívali na všechny položky ve starých stromech, a do nového systému přenesli ty, které tvoří klíčovou identitu a rotaci dané postavy. K nim jsme vytvořili několik nových, upravili stávající, odstranili nepotřebné, a při celém procesu jsme se snažili zachovat nějakou vyváženost. Výsledkem je, že již nebudete nuceni „kupovat“ za body schopnosti, které prostě potřebujete, ale prostě je dostanete hned a zadarmo s tím, jak budete postupovat ve stromu dané disciplíny. Každý strom je, stejně jako byly talenty, složený z aktivních a pasivních schopností, plus navíc jsou přidány i nové schopnosti, zvané Utility Selections, o kterých budu psát dále.

Trocha Disciplíny nikoho nezabila

Z pohledu hráče, práce se systémem Disciplíny nemůže být jednodušší. Naším cílem bylo vytvořit elegantní systém, který zvýrazní hlavní prvky identity dané postavy bez toho, aby byla obětována výzva naučit se vše správně používat. Zkombinovali jsme interface a proces zvolení Advanced class a Disciplíny to několika navazujících panelů, ke kterým budete přistupovat tak, jak jste byli zvyklí se starými talenty. Jakmile se dostanete na level 10, můžete jednoduše otevřít tento systém, kde uvidíte na výběr Advanced Class, včetně popisu, co vlastně daná volba znamená. Po zvolení se přesunete k popisu každé ze tří dostupných Disciplín, a jednu z nich si vyberete. Máte možnost si před rozhodnutím každou z nich detailně prohlédnout, a jakmile se rozhodnete, stačí kliknout a potvrdit. Zvolená Disciplína se automaticky nastaví na váš level, čili pokud se rozhodnete změnit disciplínu (stejně jako když byste resetovali talenty), můžete se bez problémů vrhnout do nové role. A aby se i noví hráči ihned dostali do své nové role, zajistili jsme, že první získané schopnosti jsou klíčové pro to, co od vaší postavy očekáváte. Healeři tak dostanou pěkný heal, tanci dobrý nástroj pro zlepšení defense a generování threat, a DPS pěknou útočnou schopnost do své rotace. Čili tanci nebudou již muset čekat další desitky levelů, než se z nich stanou skuteční tanci, ale mohou začít ihned.

Co jsou Utility Selections

Jedním z hlavních úkolů Disciplines systému bylo zajistit, že hráči budou mít při postupu hrou na výběr věci, na kterých bude doopravdy záležet. Čili když jsme skončili s vytahováním a upravováním klíčových talentů, vzali jsme ty zbývající ze všech tří stromů, osekali ty přebytečné, přidali nové, oprášili staré oblíbence a vsadili to všechno do nové hromady dostupné všem příslušníkům dané Advanced Class. Výsledkem je mnohem větší variabilita. Chcete jako Sniper zaměřený na Engeneering získat ochranu před skupinovými útoky když se opevníte (schopnost Entrench)? Nyní máte tu možnost, už to není pouze výsada specializace Makrsmanship. Utility Selections jsou u každé Advanced Class rozdělené do tří stupňů, které se postupně odemykají volbou v předcházejících stupních. Také jsme chtěli, aby změny Utility Selections byly snadné a jednoduché, čili pokud se právě nenacházíte v zápalu boje, můžete jednoduše otevřít Disciplines okno, resetovat je, a vybrat si nové.

Proč to vlastně měníme?

Zatímco na první pohled mohou staré talentové stromy vypadat, že nabízejí velké množství volnosti a volby, reálně tomu tak není. Hráči daného stromu mají tendenci vybírat jednotlivé schopnosti ve zhruba stejném pořadí, s několika malými variacemi ke konci. Se systémem Disciplines se můžeme soustředit na vytváření silných a hlavně zábavných herních stylů od level 10 dále, bez nutnosti se zabývat tím, jak lidé rozdělují svých 50 bodů, jestli někdo dělá špatná rozhodnutí, která jej omezují, nebo jestli někdo nepřichází na nějaké šílené kombinace, které značně přesahují naše záměry. Když se to spojí s možností volit si rozšířené nabídky utilit, získáme systém, který poskytne mnohem silnější identitu dané postavy, zatímco jí bude udržovat vyváženou s ostatními. Také jsme často naráželi na problém související s rozšiřováním talentových stromů pro vyšší levely. Tímto problémem bylo obrovské množství vývojářského času, který každé této změně musel být věnován. Každý talentový strom byl vyvážený okolo předpokladu, že hráč musí použít tolik a tolik bodů, aby získali to, co potřebují v boji. Pokaždé, když jsme přidali více bodů (a nové schopnosti), celé toto vyvážení se mohlo vyhodit do povětří a začít s ním od nuly. Čas, který se musel této práci věnovat, nám tak bránil ve vytváření nových věcí, které jsou mnohem užitečnější a nářezové. Abych to shrnul, vytvořili jsme systém Disciplines pro znatelnější a rychlejší specializaci, více utilit, více flexibility, lepší vyváženost a více vývojářského času pro vylepšování postav, čili aby mohli vývojáři dělat více pro vás, hráče!

Připravte se chovat disciplinovaně

Když se poprvé přihlásíte do hry po spuštění datadisku, budete vyzváni k výběru vaší Disciplíny a Utilit, a můžete se vrhnout do boje. S touto reorganizací systému tříd jsme posílili identitu postavy a umožnili, aby se hráčovy volby okamžitě projevily. Do vydání datadisku plánujeme vydávat články zaměřující se na každou Disciplínu, čili se nemusíte obávat nedostatku informací. Stejně tak plánujeme předvést všechny nové věci, které postavám díky této nové flexibilitě můžeme přidat. Těšíme se vaší odezvu.