DevBlog - Georg Zoeller - Advanced Classes - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

DevBlog – Georg Zoeller – Advanced Classes

Vydáno: 8.4.2011 v 20:37 | Autor: Aries

Georg Zoeller, Principal Lead Combat Designer pro Star Wars: The Old Republic, se v tomto článku podělí o informace ohledně toho, jak se Advanced Classes vyvinuly od jejich oznámení podle ohlasu testerů a komunity.

Advanced Classes (zkracované jako AC, nebo specializace) si zvolíte na hlavním světě vaší frakce – buďto Coruscant, nebo Dromund Kaas – poté, co vaše postava dosáhne levelu 10 nebo více. Každá základní třída dostane na nvýběr ze dvou možností. Například Jedi Knight si bude moci vybrat mezi hraním jako Jedi Guardian nebo Jedi Sentinel.

Výběr Advanced Class je v The Old Republic velice důležitou věcí, protože tato volba umožní využít plný potenciál vaší postavy. Výber AC radikálně ovlivní to, jakým stylem budete hrát tím, že vám poskytne dva unikátní stromy schopností (skill tree) a jeden, který sdílejí obě specializace.

Schopnosti postavy

Jak budete postupovat na vyšší úrovně, vaše postava získá nové schopnosti ze tří zdrojů:

  • Skrze trenéry základní třídy (např. Sith Warrior)
  • Skrze trenéry Advanced Classes (např. Marauder)
  • Skrze investování skill pointů do jednotlivých stromů specializací

Stromy schopností

Každý skill tree má několik aktivovaných schopností (které se přidají to vaší lišty schopností a mohou být aktivovány během hry). Také můžete investovat skill pointy do pasivních schopností, které jsou „neustále zaplé“ a nějakým způsobem ovlivňují schopnosti základní třídy.

Je důelžité pamatovat, že volby učiněné v stromech schopností nikdy neoslabí paříslušnou schopnost, ani výměnou za jiný efekt. JInvestováním lze jedině získat nové a lepší schonposti

Výběr Skill Tree

Představte si postavu Sith Warriora, se specializací Juggernaut. Součástí stromu „Immortal“, který se točí okolo tankování a ovládání bojiště, je například možnost naučit se Force Grip. Ten vylepší základní schonost Force Choke, která je v základu channeled na schopnost seslanou instantně. Juggernaut je tak schopen zabývat se několika nepřáteli naráz, protože kromě toh, že Force Choke působí velké dávky zranění, tak také cíli znemožní cokoliv dělat. S tímto vylepšením je Síla vskutku silná…

Na druhé straně stojí specializace Marauder. Ta si může ve stromu s názvem „Annihilation“ vybrat schopnost Close Quarters, která odstraní minimální vzdálenost od cíle ze schopnosti Force Chagre. Ta tak jde použít i několikrát v boji. To umožní Marauderovi lépe naplňovat jeho roli velice pohyblivého damage dealera, který přeskakuje mezi několika nepřáteli na bojišti.

Dále mají všichni Sith Warrioři, bez ohledu na specializaci, k dispozici strom s názvem „Rage“. Schopnosti z této rodiny zlepšují pohyblivost, ovládání bojiště a burst damage postavy, která do nich investuje. Všechny tyto věci se hodí jak pro Juggernauta, tak pro Maraudera. Příkladem je Force Crush, silná a ikonická schopnost, která rozdrtí všechny kosti v těle nepřítele.

Pamatujte, počet bodů, které budete moci investovat, bude omezeen, takže je nutné o volbách přemýšlet. Pochopitelně je možnost za herní kredity si nechat schopnosti zresetovat, takže můžete přijít na správnou a vám vyhovující kombinaci. Rozhodně nic nezkazíte tím, že se zaměříte exkluzivně na jeden ze stromů, ale stejně tak není chybou rozložit body do všech tří stromů pro vytvoření balancované postavy.

Vylepšení díky Game Testignu

I když se třídy nacházejí stále ve stádiu úprav, aby vyhovoali stanoveným cílům, rozhodně se do jejich podoby zapracovávají návrhy od testovacího týmu BioWare, od lidí účastnících se neustále se rozrůstajícího Game Testingu, a samozřejmě od komunity na fórech.

Následující seznam změn není kompletní nebo definitivní, ale měl by dát dobrou představu o tom, co bude vaše vysněná postava schopná dělat.

Bounty Hunter Advanced Classes

Mercenary (Role: Mid – Long Range Damage Dealing, Healing)
PowerTech (Role: Close – Mid Range Damage Dealing, Tanking)

  • Jak bylo dříve řečeno, AC Mercenary má nyní skill tree „Bodyguard“, která umožní fungovat jako plnohodnotný medik.
  • Sdílený skill tree „Advanced Prototype“ nyní obsahuje upgrade pro základní plamenomet, který umožní hráči otáčet se, zatímco je tato schopnost aktivní.

Imperial Agent Advanced Classes

Sniper (Role: Mid – Long Range Damage Dealing)
Operative (Role: Close – Mid Range Damage Dealing, Healing)

  • Celý skill trre Snipera byl přepracován na základě ohlasů z testování PVP. Sniper má nyní možnost se „zakopat“, což mu umožní odolat útokům, které by jej předtím vyhodily z jeho úkrytu. Také dostal schopnost Cover Pulse, hráčem odpálitelnou minu, která odhodí nic netušícího útočníka dál od Snipera.
  • Operative dostal několik schopností zamřených na alternativní styl hraní, méně závislý na používání krytí. Operative tak nyní je více efektivní v close-mid range boji, ve kterém jim jejich stealth generátory umožní dostat se za záda oběti a zneškodnit ji tvrdými burst damage údery jejich energetických čepelí.

Jedi Knight Advanced Classes

Jedi Sentinel (Role: Close Range Damage Dealing. Používá dva světelné meče)
Jedi Guardian (Role: Close Range Damage Dealing, Tanking. Používá jeden světelný meč)

  • Na základně ohlasu od testerů a požadavků širší komunity byl jeden skill trre u Jedi Guardian přepracovaný, aby byl zamřený na damage dealing prostřednictvím jednoho meče. Dříve jediná role dostupná pro Guardiana bylo tankování.
  • Sentinel Advanced Class zůstává zaměřen na hráče preferující roli damage dealerů. Rozdílnost mezi jednotlivžými stromy byla zvětšena, takže si hráči mohou vybrat různé způsoby damage dealingu.

Jedi Consular Advanced Classes

Jedi Shadow (Role: Close – Mid Range Damage Dealing, Tanking)
Jedi Sage (Role: Mid-Long Range Damage Dealing, Healing)

  • Shadow Advanced Class má nyní k dispozici skill tree, který mu v kombinaci s ostatními schopnostmi umožní efektivně plnit roli tanka, používajícího světelný meč a Sílu k blokování úderů.
  • Na základě ohlasu testerů byla schopnost Force Slam viděná v dřívějších ukázách přepracována na schopnost Project, která je více variabilní skrze upgrady ve skill trre (například schopnost házet více věcí na cíl). Tato volba se ukázala jako více populární mezi testery.

Smuggler Advanced Classes

Gunslinger (Role: Mid – Long Range Damage Dealing, používá dvě pistole)
Scoundrel (Role: Close – Mid Range Damage Dealing, Healing, používá scatter-gun)

  • I přesto, že na PAX East byl k vidění Scoundrel zaměřený na léčení, v zapomění neupadl ani skill tree „Scrapper“, točící se okolo scatter gun. Nedávno provedené updaty by měly tento strom více vyvážit pro PVP.
  • Gunslingerova schopnost Sweeping Gunfire byla upravena tak, že umožňuje se otáčet kolem dokola, zatímco je tato schonpost aktivní. Čili pro tuto schopnost najdou využití i ti Smuggleři, kteří neřeší, koho trefí.

Sith Inquisitor Advanced Classes

Sith Assassin (Role: Close – Mid Range Damage Dealing, Tanking)
Sith Sorcerer (Role: Mid-Long Range Damage Dealing, Healing)

  • Podobně jako Jedi Shadow je Sith assassin schopný vyplnit roli tanka, pokud se propracuje stromem „darkness“, ve které najde vylepšení obranných schopností jeho meče, tak i silnější area-fo-effect útoky.
  • Skill tree „Madness“, který mají k dispozici obě specializace, dostal monžství schopností, jejich cílem je vytvoření možnost hybridního bojování z dálky a z blízka.

Sith Warrior Advanced Classes

Sith Marauder (Role: Close Range Damage Dealing. Používá dva dvětelné meče)
Sith Juggernaut (Roles: Close Range Damage Dealing, Tanking. Používá jeden světelný meč)

  • Stejně jako Jedi Guardian dostal i Juggernaut nový skill tree zabývající se damage dealingem pomocí jednoho meče.
  • Podobně jako Jedi Sentinel byly jednotlivé stromy Maraudera, zaměřeného na damage dealing, přepracovány, aby nabídly více možností jak si vytvořit svůj herní styl. Maraudeři také získali novou schopnost Force Cloak, která jim dá krátkodobou neviditelnost během boje.

Trooper Advanced Classes

Vanguard (Role: Close – Mid Range Damage Dealing, Ranged Tanking)
Commando (Role: Mid – Long Range Damage Dealing, Healing)

  • Podobně jako bounty Hunter, Advanced Class commando nyní má schopnosti, které z ní udělají plnohodnotného medika. Příkladem je schopnost aadvanced Medical Probe, poskytující základní první pomoc na bojišti, kterou zle vylepšit tak, že svému cíli poskytne i krátkodobé silové pole.

Dodatek

Star Wars: The Old Republic je hra stále ve stádiu vývoje a aktivního testování. Jakákoliv vlastnost, schopnost nebo jméno výše zmíněné, podléhá testování a hodnocení, a může se do doby vydání změnit. BioWare tým věří ve vydávání dodělaných, kvalitních her.

Děkuji za pozornost, a Síla s Vámi!

Georg Zoeller
Principal Lead Combat Designer

Pro SW-TOR.cz z oficiálního webu přeložil Aries, 8.4.2011