Co postrádala do délky prezentace na GamesCom, to vynahradily dvě Cantina Tours, probíhající souběžně s akcí v Kolíně nad Rýnem. A kromě možnosti setkat se s Darinem de Paulem, hlasem Imperátora Valkoriana z nadcházejícího datadisku, probíhala možnost ptát se vývojářů na cokoliv. Bohužel, na rozdíl od předcházejících ročníků nebyly žádné „upoutávky“ na datadisk v podobě flash disků s obrázky a podobnými věcmi.
V pokračování novinky lze nalézt souhrn všech otázek a odpovědí (část mých, část od ostatních lidí z komentářů na Dulfy.net)
Obecné dotazy o datadisku
- Je v plánu „Season 2″ po ukončení aktuálně zveřejněných kapitolách. O tom, jak dlouhá bude, se zatím nerozhodlo.
- Co se délky kapitol týká, bylo zdůrazněno, že BioWare nejsou vázáni nějakou přesně danou délkou, jako je tomu například u seriálů v televizi, a že každá kapitola je tak dlouhá, jak potřebuje.
- Zatímco je v datadisku v podstatě jenom jeden příběh, jedná se o příběh, který má silně záviset na rozhodnutích, včetně třídy vašich postav. Agenti tak například neuvidí to stejné, co Warrioři. Ovšem zcela nové a unikátní příběhy v nejbližší době čekat nelze (pokud by hra nezačala mít stejná čísla jako World of Warcraft). Každá krátká class mise na Rishi údajně zabrala tolik času jako celý zbytek planety.
- Všechen nový obsah má mít znatelně lepší grafiku, kterou lze vidět v Outlander traileru. Starý obsah grafiky zůstane víceméně beze změny.
- Důvod, proč se v trailerech neobjevují žádné Republikové postavy je ten, že byly všechny zavražděny Ericem Muscem, protože jsou to oblíbenci Charlese Boyda. Ale ve vší vážnosti, nebylo zatím odhaleno zdaleka vše, co v datadisku bude.
Jak to bude se starým obsahem?
- Před začátkem příběhu datadisku budete dvakrát dotázání, jestli doopravdy chcete začít nový obsah
- Starý obsah typu příběhových misí, rozhovorů se společníky atd, nebude po započetí datadisku dostupný
- Stále bude přístup na staré planety, které víceméně zůstanou beze změn
- Obsah před datadiskem (čili levely 1-60) byly upraveny tak, aby šlo levelu 60 dosáhnout místo běžných 150-200 hodin v čase, v jakém lze dohrát například původní KOTOR
- Republic a Imperial Fleet zůstanou jak jsou, ale hráči datadisku mají mít novou centrální lokaci, na které se budou moci scházet a organizovat. Velikostí má být srovnatelná s „hlavní palubou“ současných Fleets
Změny v craftingu a společnících
- Crafting se celkově dočká zásadních změn.
- Suroviny nacházené na planetách budou upraveny do podoby „adaptivních“ surovin, které by hráčům měly vždy dát suroviny odpovídající úrovni jejich Crew Skills
- Hráči si budou nově společníky moci volit na základě toho, jak se jim zamlouvá jejich příběh, nebo jejich postava, bez ohledu na jejich bonusy a schopnosti
- Jak na tom budou společníci s výbavou bude zavčas upřesněno
- Více informací o těchto změnách přinese plánovaný developer blog.
Změny v Operacích
- Cílem této změny je zajistit, aby byl obsah stále relevantní i po přidání dalších levelů bez nutnosti v podstatě navrhovat celou Operaci znovu, nebo jí nechat zahálet.
- Jak přesně bude level syncing fungovat nebylo přesně řečeno, ale do vydání by tato otázka měla být zodpovězena
- Zároveň bude spuštěn systém, kterému vývojáři říkají „level syncing“, který by podle všeho měl umožnit hrát Operace a Flashpoitny na úrovních, v jakých původně vyšly, a na hráče na vyšších úrovních bude aplikovaný „obrácený bolster“, čili nějaké dorovnání plus mínus tak, aby Operace představovala výzvu
- Operace a flashpointy budou navýšeny na level 65, a budou upraveny jejich odměny,aby byly přístupné všem a byl důvod je chodit
- Žádné nové Operace nejsou tento rok v plánu kvůli množství práce, které jde do KotFE
- Při návrhu nových Operací a Flashpointů bude kladen mnohem větší důraz, aby je bylo možné zdolat i s kompletním týmem melee postav.
Galactic Starfighter / PvE Space mise
- Všichni dotázaní vývojáři tvrdí, že mají rádi Starfighter, a že s ním mají plány, ale že všechny změny jsou otázkou alokace zdrojů, které mají k dispozici
- Změny pro GSF se plánují odhalit „soon™“
- V souvislosti s těmito otázkami také padlo, že zdaleka nebylo odhaleno vše, co v datadisku bude.
- Údajně jsou také plány pro PvE space mise, ale zatím kromě kryptického úsměvu bez detailů.
PvP otázky
- Cílem Patche 3.3 bylo zlepšit populaci v PvP.
- Tým neustále interně zkouší nové PvP mapy, ale velká část se jich nedostane přes prvotní fáze, čili zatím není k oznámení žádná konkrétní novinka.
- Advanced Class Mercenary by se v brzké době měla dočkat vylepšení, aby byla v PvP srovnatelná.
Technické otázky
- Podpora DirectX 12 nebo 64-bitové architektury je něco, o čem se konstantně debatuje. Cílem vývojářů je, aby herní klient běžel pokud možno na co nejvíce zařízeních. Ovšem neznamená to, že by otázka byla navždy smetena ze stolu.
- Jsou v plánu změny, které by měly guildám usnadnit přechod na nový server, čili že by například nepřišly o loď nebo dekorace.
- Otázka cross-serveru není ignorována, ale údajně je něco „awesome“ v přípravě, ovšem poté, co kdysi jednomu z vývojářů uklouzlo „better than cross server“ se zatím nic neřeklo.
- Pokud je nějaká věc, se kterou je svázaný achievement, měla by být dokončitelná. Konkrétně padl achievement Sharp Dresser a Grimtooth, Rancor na Makebu.
- Vyhledávání v kolekcích nebylo potvrzeno ani vyvráceno, a bylo naznačeno cosi o využití kolekcí s souvislosti s více místem v inventáři.
- Chatové bubliny je něco, s čím se neustále potýkají, aby nepůsobily příliš velké technické problémy. Jakmile se tento problém povede vyřešit, určitě to bude oznámeno.
- Rozhodnutí, které by se aktivně projevovaly i mimo instance je něco, s čím se vývojáři dlouhodobě potýkají.