Upoutávka na E3 a interview o Lost Suns - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Upoutávka na E3 a interview o Lost Suns

Vydáno: 3.6.2011 v 18:52 | Autor: Aries | Komentáře

Nezdá se, že už je tomu rok, co jsme psali podobnou novinku, popisující na co se můžeme těšit na Electronic Entertainment Expo, která proběhem během příštího týdne v Městě Andělů. Vzhledem k tomu, že výlet do USA je pro většinu nad jejich finanční možnosti, můžeme se alespoň těšit na zprostředkovaná videa a dojmy zahraničních serverů.

Oficiální stránky slibují nový, tentokrát již třetí,  filmový trailer, ve kterém by byl opět k vidění jeden z nejvýraznějších „záporáků“ – Darth Malgus (viz obrázek). Dále také je slíben živý přenos všeho dění na těchto serverech:

Druhou část dnešního updatu tvoří rozhovor s autorem komiksu The Lost Suns (Alexander Freed), o němž si můžete přečíst v předcházející novince. Kompletní překlad rozhovoru najdete v pokračování.

Update 19:30: Neočekávaně se také objevila ještě třetí část updatu, je jím nová a přepracovaná verze stránky o Advanced Class. Najdete na ní popisy jednotlivých talentových stromů každé třídy a také ukázky dvou schopností z každé větve.


Začneme od základů – kdo jste a co v BioWare děláte?

Jmenuji se Alexander Freed a jsem Senior Writer a Managing Editor pro Star Wars: The Old Republic, což ve zkratce znemná, že jsem zodpovědný za psaní množství herních zápletek a rozhovorů a také že mám na starost koordinování týmu. Také jsem napsal komiks Blood of the Empire.

Můžete nám v krátkosti představit novou sérii The Lost suns?

The Lost Suns jsou příběhem Therona Shan – republikového špeha vyslaného zjistit co Impérium dělalo do doby podepsání Coruscantské Dohody a co stálo za některými záhadnějšími požadavky v této smlouvě. Pro Therona to znamená dostat se přes hranice bez rozpoutání války, spolupráci po boku Mistra Jedi, který to možná nemá v hlavně úplně v pořádku a prodírat se špínou kriminálního podsvětí.

Rád přemýšlím o The Lost Suns jako o našem „devátém příběhu“ – každá hratelná postava v The Old Republic vypráví svůj vlastní epický příběh, a Theronův se s nimi protíná a posouvá příběh celé hry kupředu, stejně jako příběhy postav.

Kdy se The Lost Suns obehrávají vzhledem k SWTOR a k předešlým komiksům?

The Lost Suns začínají ve stejné době jako hra, v době, kdy to opět začíná mezi Republikou a Impériem vřít. čili nějakých deset let po Threat of Peace a zhruba 40 let po Blood of the Empire.

Události dalších čísel budou probíhat souběžně s událostmi ve hře. Vytvořit takový příběh byl jedním z našich cílů – máme za sebou už několik prequelů, ale nyní jsme se chtěli ponořit přímo do samotné hry.

Pozvězte nám něco o Theronu Shan, a jeho vztahu k ostatním postavám z SWTOR.

Theron Shan je synem Satele Shan – velmistra Řádu Jedi a jedné z hlavních postav filmového traileru Hope (ženská se světelným mečem, ne zjizvený voják). Ale theron sám není Jedi – je špión pracující pro Strategickou Informační Službu (Strategic Information Service) Republiky, ovládá množství jazyků, triků a bojových technik různých kultur Republiky. Nedělá mu problém vás suše urazit v Gamorresštině, je chytrý, vzdělaný a možná až příliš spokojený s tím, co dělá.

Theron moc nemluví o své matce, a má k tomu velice dobré důvody. Tyto důvody je však, naneštěstí pro něj, nenechají na pokoji

Objeví se Theron v TOR, nebo byl vytvořen výslovně pro tyto komiksy?

Jednou z výzev při psaní děje souběžného s The Old Republic je to neskutečné množství oddělených příběhů, které se odehrávají současně. Například v Blood of the Empire jsme měli protagonistu z prostředí, které si bralo prvky jak z příběhu Jedie, tak z příběhu Sitha. To znamenalo, že jsme nemohli ukázat nějakou postavu nebo prvky z zcela irelevantního příběhu, alespoň ne bez nějakých nepříliš povedených kompromisů (například jsme neviděli mnoho osob z příběhu Smugglera).

Theron byl vytvořený jako postava pro tyto komiksy, ale je také jakýmsi „pojidlem“ většího příběhu Star Wars: The Old Republic. Máme tak postavu, která se přirozeně proplétá s jednotlivými příběhovými liniemi víc než jakákoliv jná, ale stále si zahovává svůj vlastní příběh. Co tím myslím se dozvíte v komiksu.

Je nějaká šance, že by se Theron objevil ve hře?

Určitě ne během časového horizontu komiksů – během něj má spoustu práce. Ale rozhodně je spousta postav, které se objevují jak v komiksech, tak ve hře. Události v komiksech také budou mít dopad na hru, někdy více, někdy méně nápadné, ale budou.

Jak moc se liší psaní komiksu od psaní hry?

Síla her jakožto média je v jejich interaktivnosti – umožňují vyprávět příběhy, v nichž postavy dělají důležitá rozhodnutí, prožívají zkoušky osobnosti a zažívají úspěchy. V neinteraktivním příběhu jsou záživné příběhy a uvěřitelné postavy stejně důležité, ale přistupuje se k nim jiným způsobem – můžete se mnohem více zaobírat osobními příběhy postav, protože přesně víte, co se jim honí hlavou.

Dalším rozdílem je, že komiksy jde snadno přečíst znovu, protože jsou krátké a graficky k tomu uzpůsobené. Například tak můžu napsat množství prvků do prvního čísla, které při každém čtení může čtenář chápat jinak, nebo mu dají zcela nový smysl po přečtení celé série. Samozřejmě se o něco takového snažíme i ve hrách, ale tam se to lehce vytrácí, protože hry jsou rozsáhlé a trvá dlouho, než je dohrajete znovu.

Co budou mít hráči Star Wars: The Old Republic z příběhu The Lost Suns?

Dostanou unikátní pohled na prostředí, ve kterém a za které budou bojovat, odpovědi na otázky, na které odmítáme odpovědět už léta, stovky stránek cizích druhů, obleků, lodí a prostředí založených na prostředí hry. a samozřejmě, pokud se nám to povede, pořádnou porci zábavy ze světa Star Wars.

Je v komiksech něco, co by čtenáře přitáhlo ke hraní The Old Republic?

The Lost Suns nevyžadují žádnou znalost prostředí The Old Republic (a vyžadují minimum znalostí o prostředí Star Wars obecně) – čili snad čtenáři uvidí prostředí, ve kterém máme Jedie a Sithy po tisícovkách chránící Republiku nebo udržující Sithské Impérium na vrcholu jeho moci, a zaujme je tak, že se rozhodnou v něm zůstat déle. Pokud je souboje mezi silami Světla a Temnoty nebo boje obyčejných lidí nepřesvědčí, nikdo nám nemůže vyčítat, že jsme se nesnažili!

Je nějaká postava, třída nebo prostředí v The Old Republic, kterou byste chtěl mít v dalších komiksech?

Byl jsem nadšený možností psát Blood of the Empire a The Lost Suns, a Dark Horse vybrali talentované grafiky jako je George Freeman, Dave Ross, Mark McKenna a Michael Atiyeh. Rozhodně bych rád pokračoval v třetí komiksové sérii, ale všechno záleží na tom, jak si The Lost Suns povede.

Třeba psát pro prostředí na Nar Shaddaa byla velká zábava – svítíc, neonová a slizká zároveň. Ale zatím jsem nenašel výmluvu, jak ohledně ní udělat komiks.

Štítky: , , ,

Komentáře - Napsat komentář
  1. Hudson | 3.6.2011, 20:16

    Doufám, že tam konečně řeknou, kdy hra výjde, nebo už fakt propadnu temné straně :-P

  2. Thief | 3.6.2011, 21:04

    Netvrdim ze to neni chyba ale proc by nemohla bejt passivni schopnost na CD nebo s CD ?

  3. Aries | 3.6.2011, 21:09

    Pasivní schopnosti ze své podstaty by cooldown mít neměly, protože se jedná o něco, co mění statistiky postavy, nebo mění některé herní aspekty.
    Dále, když se podíváš na troopera (commando) tak uvidíš, že Sticky Grenade je uvedený jako Passive, což moc nedává smysl…

  4. Thief | 3.6.2011, 21:13

    Bud to opravili nebo si to blbe precet ale ten granat je jako Instant :D

  5. Aries | 3.6.2011, 22:29

    Hmm, tak to už všechno opravili… asi už jim to někdo řekl („překlepy“ mají BW v updatech typu tohohle nebo v DevBlogu často)

  6. Hudson | 4.6.2011, 09:28

    u gunslingera tam pořád je u stun bomb passive, aspoň ale že opravili popisek u overload charges, měli tam stejnej popisek jako u stun bomb, tenhle update je nějakej failovej

  7. Aries | 4.6.2011, 09:53

    U Stun Bomb je to dobře, přečti si ten popisek: „Targets affected by Flash Grenade have a 100% chance to be stunned for 2 seconds on taking damage“.
    Z toho plyne, že Gunslingeři mají nějakou schopnost „Flash Grenade“, která normálně asi jenom dává damage plus nějaké postihy (třeba že by ti zbělala obrazovka, nebo něco na styl flashbang granátu z ME2). S tímhle upgradem pak budou cíle, co dostanou damage z této schopnosti navíc na 2 vteřiny paralyzovaný.

  8. fedaikin | 4.6.2011, 13:46

    Tak by mně zajímalo jestli jedi guardian nebo sentinel budou mít ten push nebo ne :) Tuhle schopnost prostě strašně žeru :)

  9. Thief | 4.6.2011, 14:42

    Podle me ji budou mit oba. Protoze to bude zarazeny do toho spolecneho stromu .

  10. Aries | 4.6.2011, 16:57

    Knight snad Force Push nemá, má Force Pull (přitažení, aby mohl nepřítele rozsekat mečem). Na odhazování je specialista spíše Consular (aby si držel nepřátele od těla).
    Ale samozřejmě vycházím s informací které jsou už hodně staré, takže se to možná opět změnilo…

  11. Petos | 5.6.2011, 12:00

    Už jenom pár dní a bude E3 juchůů :)….