Community Q&A a DevBlog - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Community Q&A a DevBlog

Vydáno: 20.5.2011 v 16:40 | Autor: Aries | Komentáře

Dnes jsme se v oficiálním update dočkali poněkud trojité dávky informací. Nejzajímavější jsou zcela jistě otázky fanoušků a odpovědi vývojářů, na které dnes odpovídal Clint Young, Senior Concept Artist, a které se tak logicky týkají grafického zpracování prostředí a postav. Jejich překlad najdete v pokračování novinky. Dále zde máme Developer Blog od Audio Designera Scotta Mortona, ve kterém se podělí o své myšlenky a vzpomínky ohledně vytváření hudby a zvuků, které nás budou provázet během bojových scén. článek je doplněn několika videi ukazujíc tvorbu zvuků pro jednu scénu bitvy Bounty Huntera s útočným droidem.

Jak bylo řečeno, novinka má tři části. Tou poslední tedy je video shrnující proběhlý Fansite Summit a také tzv. „Fan Friday„, který tradičně obsahuje grafické výtvory členů komunity, jako je například velice povedený renderovaný obrázek sithského Holocronu, nebo naopak komiksová kresba Jedi Consulara, vybavené několika zajímavými technickými hračičkami.

Mění se na planetách počasí? – Fyror

Každá planeta má jeden druh počasí. V závislosti na planetě se můžete setkat s deštěm, sněhovými či písečnými bouřemi a dalšími nepříznivými podmínkami. Druh počasí je sice konstantní, ale mění se jeho intenzita. Na Hothu tak může být střední sněžení, ale třeba také blizzard (pořádně silná sněhová bouře).

Byl „Stylized realism“ prvním výtvarným stylem, kterým byl pro SWTOR použitý, nebo jste uvažovali o nějakých jiných? Případně o jakých? – JakeLagerstrom

“Stylized Realism” byl od začátku plán pro celkový dojem z SWOTR. Jak LucasArts, tak my z BioWare, chceme dát hře unikátní grafiku, která by ale byla snadno spojitelná se světem Star Wars. Spousta lidí grafiku přirovnává k  animovaným Clone Wars, ale jako fanoušek jak filmů, tak animovaného seriálu bych řekl, že jsme někde mezi. Nedávno jsem dostal návrh na grafiku, na kterém prostě bylo „Udělej to stylem Old Republic“.

Když děláte na návrhu něčeho, co zatím není definování v SW univerzu, dává BioWare několik návrhů, které pak LucasArts schvalují, nebo naopak vám dá LucasArts seznam požadavků, ke kterým se snažíte dospět? – Infyrno

Jak jedno tak druhé. Toto je velice zajímavá otázka, protože si osobně myslím, že nám (Concept Artist týmu) BioWare i LucasArts dávají velkou volnost v našem experimentování. Ukazujeme naše návrhy LucasArts a někdy mají připomínky či poznámky. Vždy jsme otevřeni tomu udělat něco lepší, nebo lépe zapadající do časového období.

Dostáváte od scénáristů a designerů kompletní informace o prostředí předem, nebo jenom nástin a na kompletní věc musíte čekat jako my? – Spektur

Když se pouštíme do vytváření planety, scénáristé popíší co nejvíce příběhu co dovedou. Z toho pak vytváříme návrhy, které budou souhlasit s celkovou představou o planetě a jejím příběhu. Velkou výzvou je koordinace s ostatními týmy, protože zatímco navrhujeme grafickou podobu, na planetě pracují jak designeři tak scénáristé. Proto musíme dbát na to, abychom pracovali jako jeden celek.

Co používáte k vytváření Concept Art? – MorgonKara

Všechno je vytvářeno digitálně, i když někteří grafici začínají se skeči na papírech. Jakmile se dohodne jeden konkrétní návrh, tak se naskenuje a dokreslí se ve Photoshopu. Velká část grafiků (pokud ne všichni), ale pořád čas od času používáme tužky a papíry, abychom nevyšli ze cviku.

Bude každý mít svůj unikátní vzhled/výbavu, nebo uvidíme spoustu postav vypadajících úplně identicky?

Máme tisícovky různých kombinací jednotlivých kusů výbavy, a tento seznam stále narůstá, a bude i po vydání hry. Pochopitelně budeme mít miliony hráčů, takže se pochopitelně najde nějaká shoda v jejich oblečení. Naší hlavní starostí je, aby každá postava měla vzhled odpovídající jejímu pozadí a aby tyto možnosti byly dostatečně variabilní, aby hráči měli na výběr. Například, když budete hrát za Jedi Knighta, budete vypadat úplně jinak, než Jedi Consular. Od postav stejné třídy budete mít možnost se odlišit pomocí vzácných kusů výbavy, které najdete mimo „vyšlapané cesty“, kterými prochází každý hráč.


Komentáře - Napsat komentář
  1. Thief | 20.5.2011, 18:04

    Musim rict ze tahle pasaz “Od postav stejné třídy budete mít možnost se odlišit pomocí vzácných kusů výbavy, které najdete mimo „vyšlapané cesty“, kterými prochází každý hráč.“ se mi strasne libi :)))

  2. fedaikin | 20.5.2011, 18:20

    Mně se líbí jak sebevědomě prohlásil: „Pochopitelně budeme mít milión hráčů…“, tak je to správné, tvůrce, který nevěří ve vlastní produkt, nemůže být úspěšný :) WTG Bioware :)

  3. Thief | 20.5.2011, 19:50

    Tak to je jasny oni pocitaj stim ze budou slusnou konkurenci Blizzardu (WoW)

  4. Lukas | 20.5.2011, 20:04

    I mě se obě zmíněné pasáže moc líbí :)
    A ještě bych doplníl:
    Na Hothu tak může být střední sněžení, ale třeba také blizzard… (nutno podotknout že Blizzard žádné blizzardy ve hře nemá ;) )

  5. Aries | 20.5.2011, 20:13

    Vysvětlení toho, co je blizzard, je v závorce, právě aby si nikdo nemyslel, že je nějaká spojitost s vývojáři WoW.
    Přesná definice blizzardu – Sněhová bouře, při které vítr přesahuje rychlost 56km/h (35mph), viditelnost je kvůli sněhu maximálně 400 metrů (1/4 míle) a trvá obvykle více jak tři hodiny.

  6. Thief | 20.5.2011, 20:43

    At zije Wikipedie Aries ;)

  7. Lukas | 20.5.2011, 21:12

    Aries: teď už to ale s tou důsledností přeháníš :D
    Počkej vymyslim takovou question že ti internet nebude stačit!!! :D

    A kdybych byl puntičkář podotku: pochybuju že ve hře bude blizzard trvat déle než 3 hodiny ;)

  8. šaman | 20.5.2011, 21:45

    Tak otázka typu, jestli se bude měnit počasí se už vyskytla(bude se ve hře měnit čas?) a odpověděli na ní, že ne kvůli nutnosti v takovém případě každou oblast zpracovat minimálně dvakrát. V jejich rozhodnutích vývojářům naprosto fandím, jen dozfám, že to nezkoněj jak ve WoW, kde ste měli na jednom kontinentu v jednu chvíli den i noc(jednalo se o západní kontinent,myslim, že o přechod s westlendu do duskwoodu, kde byl den, přešli ste přes most a byla noc).

  9. Thief | 20.5.2011, 21:46

    Spise bych rek nepredpokladam ze Blizzard jako ta boure nebude mit takovej effect ve hre jako v realu

  10. fedaikin | 21.5.2011, 08:40

    Šaman: V tom wowku ohledně Duskwoodu bych neřekl, že to byla noc, spíš mi to připadalo tak, že to má být temný, hustý les s velkými stromy, kde se prostě tolik světla nedostalo :)

  11. šaman | 21.5.2011, 09:37

    Na první pohled bych souhlasil,jenže zas tak hustej les tam nebyl a navíc tam byli takoví věci, jako vlkodlakové, který se podle pověstí měněj do sví „zvířecí“ podoby jen v noci za úplňku a nebyli tam normální stráže, ale nightfatch=noční hlídka.Takže na již druhý pohled bych řekl, že tam je celkem určitě noc.

  12. Amic | 21.5.2011, 10:39

    Od postav stejné třídy budete mít možnost se odlišit pomocí vzácných kusů výbavy, které najdete mimo „vyšlapané cesty“, kterými prochází každý hráč.

    To zní hodně zajímavě. :)

  13. jedy | 21.5.2011, 11:45

    SW:ToR exciting +1

  14. hudson | 21.5.2011, 13:13

    vzácný kusy výbavy prostě budou motivovat hráče, aby hodně vyhledávali taky vedlejší úkoly a nedrželi se jen dějové linie, tak se mi to z toho vyplývá :-)

  15. Thief | 21.5.2011, 13:20

    Hudson: ja bych rek ze tak to bylo i mysleno ;)

  16. Lukas | 21.5.2011, 20:01

    Duskwoodu má mít ,,temnější“ klima nonstop… (souvísí to s nějakým generátorem který oslabuje sluneční světlo nebo co…. ve WoW se den a noc střídá ve stejném ciklu jako v reaálu… Takže pokud máte evropský server tak v noci hrajete opravdu v noci…

    Což se mě osobně moc líbylo aspoň po noční hře nejste ráno tak zmatení ;)

  17. Tommygun | 23.5.2011, 18:44

    Tohle sem ted asi tak uplne nepatri. ale zajimalo by me jestli bude moznost mluvit nejak s hracema opacny frakce napr: ja sem SI a kamarad JK, tak jestli nejak budeme moct chatovat…ve wow to je treba ze kdyz se potka alik a hordak tak kdyz chtej mluvit tak se to tomu druhymu pise „jazykem“ ty rasy…

  18. hudson | 23.5.2011, 19:02

    těžko říct, jestli si půjde psát mezi frakcemi, by to bylo akorát samé nadávání

  19. Thief | 23.5.2011, 19:26

    Jako zalezi na tom protoze v SW svete by to teoreticky jit melo ale nadruhou stranu nedovedu si predstavit ze by se proti sobe postavil JK a SW . A zacli by si spolu povidat co a jak :D

  20. šaman | 23.5.2011, 19:57

    Neslouží náhodou k něčemu takovýmu icq, skype a podobný?

  21. Thief | 23.5.2011, 20:48

    Jsou to jen dohady. Nicmene celkem blbe se hleda clovek o kterym nic nevis ;)

  22. šaman | 23.5.2011, 21:19

    Tak člověku ze stejný frakce se vyplatí napsat o kontakt,trvá to jen chvilku a někomu z opačný frakce, kterýho neznáš nemá cenu psát. V nejhoršim počítám s tim, že by mohli lidi od opačnejch frakcí aspoň vydět takovou tu bublinku.

  23. Aries | 23.5.2011, 22:32

    Možnost komunikace mezi Republikou/Impériem je stále věcí rozhodování v závislosti na ohlasu testerů. Aktuálně (možná už ne, je to nějakou dobu ,co jsem to někde četl) snad jsou vidět „bubliny“ (různé /yell /say atd.) a mají v sobě srozumitelný text. Whisper (/w) mezi frakcemi snad nefunguje…

  24. jedy | 23.5.2011, 23:01

    Jo, pokud to takhle zůstane, tak bych to bral. ;)

  25. Lukas | 24.5.2011, 00:23

    Osobně sem proti komunikaci mezi frakcemi… Jednou sou to ,,nepřátelé“ takže v rámci RPG neni potřeba si s nima povídat… :) Hlavně de o to že by se pak hra neobešla bez četných urážek a nadávek.. :(

  26. Aries | 24.5.2011, 06:56

    Lukas: Jasně, ale působilo by divně, kdyby Republika měla nějakou „republikánštinu“ a Impérium „imperiálštinu“ (ala Common/Orcish) které by mezi sebou nebyly srozumitelné, když v SW univerzu existují univerzální překladače a na obou stranách lze najít zástupce některých druhů (twilek/zabrak/human).
    Naopak si myslím, že právě kvůli tomu, že je to RPG, ne nějaká mlátička, takže se mezi sebou můžou bavit jak Republikáni, tak Imperiálové (nepouživejte prosím výraz Imperialisti, to je úplně něco jiného). Pak když se někdo rozhodne ukončit jednání, nebo přejít na „agresivní diplomacii“, tak to pořád může být RP…

  27. jedy | 24.5.2011, 10:06

    Naprosto souhlasím s Ariesem.

  28. Lukas | 24.5.2011, 17:18

    To souhlasim pokud by se komunikace vedla v rámci RPG… Ale komunikace neni nikdy RPG.. :(

  29. Aries | 24.5.2011, 18:05

    Určitě se v takovémto případě nevyhneš nadávkám, ale vzhledem k tomu, že je to omezené na „bubliny“, tak text vidí jenom malý okruh lidí. A když bude nějaký troll stát kousek od města a vyřvávat nadávky, určitě se najde někdo, kdo ho zabije nebo napráská adminům…
    Každopádně z čistě logického hlediska je nesmyslné, aby nebyl text mezi Republikou a Impériem srozumitelný (Impérium si asi nevytvořilo „na truc“ svůj vlastní jazyk během těch 1000 let v temném vesmíru)

  30. jedy | 25.5.2011, 01:22

    Ikdyby to bylo jako ve WoW, tak by se časem našli kódy, které by nadávky převedly do jazyka opačné frakce. S těmi bublinami je to nejlepší možné řešení.

  31. Tommygun | 25.5.2011, 18:24

    Tak sem to taky myslel s tema bublinama