Dnes zde máme nový Studio Insider, tedy update, ve kterém se podíváme do zákulisí tvorby hry na jednu konkrétní věc. Aktuálním díl si vzal „pod taktovku“ Robby Lamb, Senior Evironment Artist. Tématem je (především) vytváření zdí a vysvětlování, jak špatně nasvícení dovede zkazit celý dojem ze scény. Článek najdete na oficiálních stránkách.
Druhou, a podstatně zajímavější, částí dnešního updatu jsou Community Q&A (s výjimkou některých s prominutím stupidních dotazů). Jejich překlad najdete v pokračování novinky.
- Budou všechny třídy mít jednoho společníka nebo více odlišných? A jak budou důležití? – Frozentorch
Během hry narazíte na několik společníků s různými archetypy (například medici, tanci a ranged damageři). Na maximálním levelu budete mít od kažédho archetypu jednoho společníka.
Své společníky můžete přízpůsobovat prostřednictvím výbavy, jako granátomety, plamenomety atd. Bez ohledu na to, s jakým společníkem budete cestovat, ovlivní to způsob, jak budete přistupovat k boji.
Například – Sith Assassin specializovaný na ptoky zezadu si může vybrat silného melee bojovníka, který udrží nepřítele v šachu, aby Assassin mohl v klidu provést údery zezadu, nebo si vybere medika, aby prostě déle vydržel naživu. - Zatím má 6 z 8 tříd specializaci na healing. Je tohle číslo konečné, nebo takovouhle specializaci dostanou i Jedi Knight a Sith Warrior? – Kelzack
V současnosti neplánujeme přidat healing schopnosti Jedi Knightovi nebo Sith Warriorovi. - Budou moci Bounty Hunteři používat jet packy mimo boj, aby se mohli pohybovat rychleji, nebo aby se dostali někam, kam nejde dojít/vyskočit? – JornFalm
Takovou věci momentálně neplánujeme. - Budou oba skill tree v jedné AC soustředěné na stejné statistiky, aby bylo možné například změnit Sawbones Scounderla na Scrapper bez nuntosti mít u sebe novou sadu výbavy? – Finalcaliber
Pokud změna skillů bude znamenat změnu role, kterou bude postava plnit (například z damage dealera na medika), tak zřejmě bude zapotřebí sehnat novou výbavu, která bude lépe souviset s novým stylem hry. - Pohyblivost vždycky byla důležitou částí PVP. Jak bude tohle vyřešeno pro Smugglera a Agenta, kteří mají schopnosti nutící je zůstat v cover, což z nich dělá snadné cíle?
Pro hráče, co chtějí hrát PVP založené na cover systému existuje množství skillů poskytujících ochranu před zraněním, které kompenzují jejich nepohyblivost. Také mají schopnosti jak si udržet nepřátele od těla. Agenti a Smuggleři, kteří chtějí více mobility se mohou zaměřit na skilly jako stealth, poison a close range combat. - Může Sentinel zastávat roli sekundárního tanka (vzhledem k tomu, že Guardian může být DPS)? – Harcan
Sentinel je schopen zaměstnávat nepřátele při menších bojích, ale v současné době nemá žádné skilly, které by mu umožnili nahradit na tankování zaměřeného Guardiana - Je Jedi Consular účinný pouze při boji zdálky, nebo může používat svůj meč pro efektivní boj zblízka? – Dwim
Consular dovede být efektivní jak v boji na dálku, tak na blízko, vše v závislosti na výberu skillů. Základní třída vám dá k dispozici oba faktory, takže si můžete oba styly vyzkoušet ještě před rozhodnutím své AC. - Mohou postavy se stealth tuto schopnost používat během boje? – SankPKer
Scoundrel, Operative, Shadow a Assassin v současné době nemohou aktivovat stealth během boje - Mohou obě AC Jedi Consulara používat světelnou tyč (dvojitý meč)? – Wreezz
Jedi Shadow obdrží trénink boji s tyčí, Sage zůstanou s jedním mečem.
Zase nové důležité informace. Už se nemůžu dočkat až budu mít svoji skupinu společníků. Už aby to MMO vyšlo.
Upřímně řečeno, tyhle otázky jsou skoro všechny opakování toho, co se už ví, a lidé, co je pokládají, neumějí hledat. To, že každý bude mít víc společníků se ví už od doby, kdy byli oznámeni, například. Nebo to, že Jedi Consular Shadow bude bojovník zblízka, se ví také od oznámení…
Aries:To jo máš pravdu.Jsou to prostě lidi,kteří neumějí hledat na Googlu,který dokáže najít spoustu věcí. Markles:Aby už to MMO vyšlo to už chceme všichni :).
spíš jse vubec nokoukli na jejich hlavní web tam ty otazky zodpovězeny jsou skoro všechny ty otazky kladly 100 procentně kkt třeba ty společníci stačílo se kouknout na video zaměřeních na ně tam baunty hunter měl 3 prostě kkt ptaj se na nakou hru na kterou jse ani nekoukli.
Jako kdyby to byli věci co se nadají snadno najít, tak neřeknu ani popel, ale jak píše beback, na skoro všechny otázky se jde dostat odpověď na hlavním webu, a ani to nechce nějak umět hledat… myslím, že jedinou zajímavou věcí je to, že nepůjde zapnout stealth během boje…
Arie: To je docela zajímavé, hlavně proto, že nechápu, k čemu stealth bude. Jedině na začátku boje a pak banán No nebo ke strategickému přesunu což je taky začátkem boje. Ale prý smugler by to měl umět i při boji nebo jsem to četl blbě?
jasně,jenže kdybi se moh zamaskovat kdykoli tak by to byla blbost,páč by ho nikdo nemoh zaměřit,co já sem čet tak to prej bude tak,že se zamaskovanej dostane k němu a dá něakej skil s velkym poškozenim,pravděpodobně náchilnej ke schození,aby to hráče nutilo stealth mod použít
Stealth by měl fungovat pro přípravu na boj. Vidět je to třeba v Taral V videu, kde Smuggler ve stealth módu uspí jednoho Vine Cat, nebo v treilru (opět na Taral V, myslím), kde Smuggler pomocí svojí „brokovnice“ oddělá jednoho hlídače…
Zkrátka to nebude fungovat tak, že bude moci pořád mizet a objevovat se za zády nepřátel, jako je tomu např v Dragon Age 2
prostě něco jako maskování odstřeovače,ten taky má jen chvilku po prvnim úderu než se zjistí kde je
To je obdobné jako to má roguna, ve wowku. Ve stealthu někam dojde, dá dmg a už je na něm co dál. Jasně díky vanish může bejt znova neviditelnej, ale to je jen takova drobnost, takže bych řekl, že stealth bude spíše jen taktická možnost jak zahájit boj. Jak napsal Aries je to vidět ve videu. Díky stealthu bude možný využívat taktický možnosti před bojem, aby měl proti protivníkům výhody, ale v boji se to moc nedělá, i když třeba bude mít nějaké povolání se stealthem obdobu wowáckého vanish
Tak jako vanish je zapnutí stealth v boji, takže bych podle té odpovědi něco takového v aktuálním buildu hry nečekal. V TOR se budou zřejmě generátory stealth pole chovat jako v KOTOR, kde taky nejdou zapnout během boje.
Možná, že se „vanish“ dočkáme, pokud BioWare/EA podlehnou tlaku nešťastných „rogun z wowka“, které si budou stěžovat, že nemůžou neustále dělat backstaby a sapy. Osobně doufám, že se tak nestane…
Taky doufám, že vanish vynechají a budou se držet verze z KOTORu, ale kdo ví no. Lidi budou hodně křičet a třeba si to vydupou, ale mohli by to nechat, aby se šlo stealthnout jenom před bojem.
já osobně bych dal vanish agentům a smaglerům aby mněli něco čím nalákají lidi aby za ně hráli… protože když se člověk podívá na nějáké grafy za co lidi budou chtít hrát tak je to sám JEDI nebo Sith za něma trooper pak bounty hunter a agent se smaglerem mají mizivé procenta hmmm….
Hmmmmm: sami BioWare tyhle grafy komentují slovy „některé fantazie jsou prostě oblíbenější“. Kdo by chtěl hrát za „nudného“ troopera, když může hrát za Jedie, že?
Protože „Jediové jsou přeci tak hrozně moc ubercool a indestructible, že to prostě bude muset bejt uplně supermegahafomoc maso pařba“. Až lidem s tímhle „názorem“ dojde, že Jedie půjde ve hře s klidem zabít i s trooperem, tak je to přejde. Tady budou muset BioWare ustát nával plačíčích lidí, že „Jedi je hrozně under-powered a to se musí změnit, aby byl jako ve filmech“
Na druhé straně jsou lidi, jako například já, co hrají ve všech hrách, co to umožňují, za „kouzelníky“, a za Jedie hrají, protože je to „kouzleník“ (mluvím o Consularovi, Jedi Knight je spíše pro lidi z předchozího příkladu).
Smuggler a Agent jsou obojí hodně dobré postavy, točící se hlavně kolem cover systému a stealth. Stealth bude mít hodně použití, jenom nepůjde zmizet nepřátelům před nosem a dojít jim za záda a udělat „instant kill“. Účelem stealth je spíše připravit a zjednodušit boj, čili věci, které vyžadují trochu přemýšlení…
Jako uprimne si myslim ze takovej Trooper, Smuggler , BH , Imperial agent budou o dost drsnejsi nez Jedi Knight. Ale na to to bude chtit cas nez to lidem dojde. Priklad vemte si jak to bude strasne demotivujici az budete na Corusantu a podivate se do Prava, do leva , pred sebe a za sebe a co uvidite jen Jedi a pak jeste to skladani group na dungy az nebudes moc sehnat zadnyho Troopra nebo Smugglera protoze lidi budou premejslet tak jak psal Aries.
Tak když to budete brát z tohohle hlediska „kdo má věčí reklamu“ tak by čistě teoreticky moh nastat taky žebříček oblíbenosti:1)smogler2)bounty hunter3)pstavi se silou4)agent,troopr.
Protože hra má velkou reklamu a bude jí hrát spousta lidí co nanejvejš viděla úvodní filmi,kde se v polovině objevval jako ten největší machr smugler(Han),pak bounty hunter(Jango a Bulba Fatt) a až pak postavy se silou a to eště hlavně díky II a III.Agent a trooper by se mohli dělit o poslední místo, ale troopr by asi furt prohrával, protože ve filmech(snad až na II) fungoval spíš jako cvičnej terč.
máte pravdu pánové…. a taky vlastně když se to tak veme tak každý z nás jakmile dojede 1 Class na max tak zacne hned druhou ne? protože bude mít jiný příběh atd… aspon teda já si prejedu vsechny a nakonec si vyberu maina a za neho pak uz budu jenom hrát tzn. že ta různorodost classu bude nakonec dost pestrá ….. jenom ten začátek bude na houby páč každý bude Jedi nebo Sith(ale jak psal Aries po pár měsících je to přejde)
Hmmm: To máš teda naplánovanou zábavu na hodně dlouho. Každý příběh postavy totiž bude dlouhý minimálně jako celý KOTOR. A to mluvím jenom o příběhu, ne o žádných dalších věcech, co dělají online hru MMO…
to by měl být ještě delší ten příběh ne? snad někde se psalo 200+ hodin jen příběh…
snad někde se psalo 200+ hodin jen příběh…tak to bude o dost delší než kotor,možná tak víc kotorů v jednom
odkud berete tu jistotu, že Jedi nakonec nebudou po vzoru filmů overpower. Třeba z posledního videa (flaspoint z Talary V) je Jedi ač guardian – přesto největší DMG dealer.Force Leap má cd 15s a doletí na 30m range tedy stejně daleko jako může Smugler, nebo Troper střílet.
Protoze pokud bude moc OP tak to dopadne jako treba ve WoW s huntrem kazdej bude brecet ze je moc drsnej a bude to nerf , nerf , nerf a pak to dopadne tak ze to bude radovej DD
Hudson: Nevím, odkud to přesně je s tím KOTORem, tuším, že to bylo v nějakém rozhovoru kdysi někde. Každopádně jsem použil kouzelné slovíčko „minimálně“, takže je celkem velké rozpětí. Myslím, že k délce KOTORu byla přirovnána délka příběhových mísí, žádných vedlejších misí atd. 200+ hodin se také někde mihlo, ale to mám pocit, že byl odhadovaný čas pro maximální level. Pochopitelně se můžu plést, není v silách mého mozku pamatovat si všechno, co jsem kde četl.
Shigi: Guardian v „Taral V walkthrough“ byl specializovaný na DPS (relativně nová věc, Guardiani tak nejsou odsouzení jenom k tankování, ale mají talentový strom i na DPS), trooper na tankování, Smuggler na Healing a Consular asi na něco mezi DPS/Healing.
Force Leap sice má velký dosah, ale také nějakou minimální vzdálenost od cíle (zřejmě něco okolo 10 metrů). Tato věc jde anulovat prostřednictvím talentů, ale zřejmě pouze u Sentinela/Maraudera.
Jistotu bereme především z tvrzení všech lidí z BioWare, že se Jedie/Sithy snaží udělat tak, aby je šlo porazit stejně snadno, jako jiné classy (efektivní „sundání“ Sitha je vidět v traileru na Troopera, jestli nevěříš).