Q&A - Crew Skill z Askajedi - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Q&A – Crew Skill z Askajedi

Vydáno: 11.2.2011 v 18:53 | Autor: BlackAdder | Komentáře

Před nedávnem jsem vám nabídl možnost přinášet novinky ze zahraničních webů, kde přece jen mají k vývojářům blíže. S ohledem na kladný ohlas, dnes přináším první z těchto zamýšlených článků a tím je právě již ohlášený Q&A – Crew Skill z Askajedi.

Damion Schubert, se kterým server rozhovor provedl je Vedoucí systémový návrhář (Lead System Designer) Star Wars: The Old Republic.

Askajedi: Jak a kdy se hráči setkají s Crew Skill? Skrz příběh, nebo navštívení trenéra na určité úrovni ?

Damion Schubert: Crew Skill trenéry budete moct najít na hlavních frakčních světech, kde je může hráč navštívit. Každý trenér poskytne hráči popis dané profese, společně s výhodami které hráči daná profese poskytne, budete si tak moc snadněji vybrat profese které vyhovují vašemu stylu hraní.

Askajedi: Jak variabilní bude získávání úkolů v profesích ? Například, budou automatické? Naleznutelné ve světě? U trenéra?

Damion Schubert: Většinu úkolů budete vybírat z náhodné nabídky která se bude průběžně obměňovat. Avšak, některé mise vám odemknou vzácné předměty, které můžete najít roztroušeny ve světě. Na takto získané mise můžete poslat parťáka jen jednou, ale nabízejí mnohem hodnotnější odměny, než běžné mise.

Askajedi: Jedna z produkčních profesí je tvorba Jedi a Sith artefaktů, bude tato profese pouze pro uživatele síly, resp. budou některé profese určeny jen pro některé povolání.

Damion Schubert: V žádném případě. Nejsou žádné limity co se týče omezení profesí dle vašeho povolání. Můžete si vybrat jakoukoli profesi, ačkoli pro vás přímo nemusí mít žádné výhody.

Askajedi: Budou bonusy k profesím unikátní u každého společníka?

Damion Schubert: Ano, každý společník bude mít unikátní bonusy, avšak jsou poměrně malé. Nechceme aby hráč musel nechávat společníka na lodi, jen kvůli bonusům k dané profesi, pokud si ho chce vzít jako doprovod.

Askajedi: Existují nějaká rizika pro vaše společníky když je vyšlete na misi? Mohou zemřít? Jinými slovy, jaké existují nevýhody vyplývající z poslání společníka na misi?

Damion Schubert: Společníci nemohou zemřít avšak mohou selhat, což znamená že ztratíte investované peníze a čas. Je na hráči zdali bude společníky posílat na bezpečné mise, nebo půjde do většího rizika s lepšími odměnami. Máme několik nápadů jak toto dále rozšířit.

Askajedi: Můžete poslat společníka na misi, do míst kde jste sami nebyli? Nebo jej poslat pro materiál který jste sami nikdy nenašli?

Damion Schubert: Ano, popravdě jedna z klíčových vlastností Crew Skill systému je možnost díky němu získat vzácné suroviny, které nejdou sehnat žádným jiným způsobem. Tyto suroviny se obvykle používají pro tvorbu toho nejlepšího vybavení.

Askajedi: Vzhledem k umístění mistrů profesí ve městech. Bude k dosažení maximální úrovně v dané profesi potřeba pouze čas. Nebo zde budou vzácné suroviny, úkoly, pve, pvp, nebo nějaké jiné aktivity potřebné k dosažení maximální úrovně?

Damion Schubert: Chceme aby lidé kteří chtějí dosáhnout maximální úrovně v dané profesi, dělali věci které s profesemi souvisí, jako výzkum, sběr vzácných surovin, nebo obchod s jinými hráči. Nejsme fanoušky stylu, kdy více méně stačí zírat jak vaše postava tvoří jeden předmět za druhým. Když už pro nic jiného, tak pro odlišení perfektního řemeslníka od obyčejného hráče se spoustou volného času. Naším cílem je, aby end-game hráči potřebovali profese a naopak aby lidi se zaměřením na profese potřebovali end-game hráče. Dále chceme, aby se lidi se zaměřením na profese cítili hlavně jako hráči MMO, ne aby trávili hodiny něčím co vlastně ani nechtějí dělat.

Askajedi: Už bylo řečeno na fóru, světelné meče nepůjdou vytvářet skrze profese. Bude to podobné i u povolání které nepoužívají sílu?

Damion Schubert: Střelné zbraně a vibročepele půjdou skrze Crew Skill vytvořit, ale více vám k tomu řekneme později.

Askajedi: Jak docílíte, aby byla města stále plná lidí a lidé se cítili jako v živém světě, když se na lodi provádí tolik činností ?

Damion Schubert: Prostě, proto že aktivity které se provádí na lodi nepotřebují aby jste byl na lodi fyzicky přítomen, můžete je řídit na dálku z vašich dobrodružství, raidů, nebo i z měst kam jste přišli za jinými lidmi. Popravdě většina profesionálních výrobců stráví většinu času ve městech, kde budou shánět klientelu,  materiál, nebo nabízet své výrobky. Ale to je povídání na jindy.

Co nevidět příjdou další novinky, jinak omluvte snad drobné nedostatky ve formátování textu, i tak mám pocit že mi po tak dlouhé době trvalo dostat článek na stránky stejně dlouho jako jeho napsání.


Komentáře - Napsat komentář
  1. Thief | 11.2.2011, 20:16

    Pecka informace ale skoda ze se jim obcas nemuze klast naka otazka. Protoze by me celkem zajimala jedna vec. A to kdyz o tech crew skillech tak mluvej jestli to bude udelany jako ze WoW kde proste kazdej umi vsechno nebo jako byvalo v UO nebo L2 kde proste tech danejch predmetu bylo par na trhu ale nemel je kazdej nebo je mohl vyrabet jen nekdo a pocet lidi co to umelo byl omezenejsi.

  2. Aries | 11.2.2011, 20:22

    Můžeš se na to zeptat v Q&A topicu (projdi oficiální fórum, bude to někde navrchu) a doufat, že tě vyberou. Ale nedoufal bych v to, je to rozhodnutí o herních systémech, které se stále může měnit podle ohlasů od testerů.
    Z toho co se ví, tak zatím budeš moci vyrábět asi všechno na co máš plány. Ty se buďto kupují, nebo se dají získat prostřednictvím misí (například použitím Crew Skills Diplomacy či Treasure Hunting), nebo jako vzácný loot.

  3. Thief | 11.2.2011, 20:26

    Ja se tam zkusim podivat a napsat tam :)
    Protoze me to treba ve WoW vadilo/ vadi to ze vsichni maj vsechno protoze pak se celkem razantne meni ekonomika. A lichvarske obchody je moje specialita a to me bavilo na tom L2 kde melo jen par lidi recept na vyrobu zbrane nebo brneni tak ten recept postovaly na trhu a za 10k treba sis ho mohl vyrobit.

  4. Black_Adder | 11.2.2011, 22:47

    Podle toho jak to zatím vypadá a z toho co se dalo zatím z uveřejněného vyčíst. Budou Crew Skills hodně o shánění surovin, počítám že by to tak mohlo být i s recepty, když k tomu připočteme dobu tvorby 1ks daného itemu kolem onoho udávaného maxima 24 hod, tak ti cena půjde nahoru. Ted záleží na tom jaký bude výběr vyrobitelných itemů a jejich kvalita. Osobně bych rád viděl stejnou epičnost zbraní jako byly ty z Baldurs Gate 2 (ty co vyráběl ten trpasličí kovář). Pokud by se něco takového převedlo na MMO. Tak z toho máme tak dvou týdenní práci na fakt dobrém předmětu, který je lepší nebo srovnatelný s nejlepším dropem. Jsou to ale jen spekulace, faktem je že podle rychlosti zveřejňování informací, vyjde SW:tOR nejdřív někdy kolem prázdnin takže se toho může spoustu změnit a určitě nás čekají z úst vývojářů další informace .

    Jinak shrnutí DevTrackeru (to nejzajímavější z úst vývojářů na ofiforu je na pořadu dne ten nejnovější si budete moc přečíst v češtině někdy během týdne.

  5. Fionor | 11.2.2011, 23:58

    Šly fámy, že na Craftingu pro SW:tOR pracují i lidé, kteří měli co do činění s craftingem a ekonomikou v Ultimě Online. Pokud by tomu tak skutečně bylo a hra převzala model Craftingu z UO, bylo by to úžasné…

  6. Thief | 12.2.2011, 14:55

    No ciste teoreticky kdyby to delaly oni tak to by nebylo uzasny to by byla pecka protoze co se tyce ekonomiky a craftingu byla UO best

  7. fedaikin | 12.2.2011, 18:35

    Souhlas jeste dnes si pamatuju jak jsme s kamosem tezce vydelavali na vyhen at muzem kovat :D JJ stara UO radila svetem a nejspis jeste stale radi :)

    Jestli si aspon neco malo prevzali Bioware do TOR tak moje hodnoceni: +10 :)

  8. Black_Adder | 13.2.2011, 18:33

    No základ ekonomiky a craftingu na maximální úrovni je EvE online.
    Jinak škoda že maximální doba výroby itemu je jen 24 hod.

  9. Thief | 13.2.2011, 19:41

    To jo ona vyroba treba muze trvat jen 24 h ale jestli veci na to budes schanet dalsi tyden tak by si se asi pak zblaznil kdyby si mel delat item jeste dalsi tyden.