Tak, jak bylo slíbeno, dnešní londýnská předváděcí akce přinesla něco nového a zajímavého.
Bohužel se nejedná o ohlášení spuštění evropské closed bety, ale přesto se dozvídáme něco více, než příběhové pozadí hry, jak bylo v posledních týdnech zvykem. A co že prezentace přinesla? Jedná se o informace ohledně PVP Warzones, přirovnatelné k Battlegroundům z World of Warcraft a pak také odhalení podoby crafting systému.
Update 13:00 – Přeloženy informace z DarthHater.com ohledně PVP Warzones
Update 13:45 – Přeloženy informace z DarthHater.com o craftingu
Update 17:40 -Update oficiálních stránek přinesl video z Alderaanské Warzone a také možnost hlasovat pro nové jméno pro nešťastně pojmenovanou specializaci Consulara, Jedi Wizard (hlasování probíhá do 2.12.).
Teda, tak to je dobré.
No skvělé.
jo super
ano výborné
Pěkné, moc pěkné.
PS: hlasoval jsem pro Sage a vypadá to, že to má v kapse
Jo no, Sage se zdá být zatím nejpopulárnější. Osobně jsem se nemohl rozhodnout mezi ním a Adeptem, ale nakonec u mně vyhrál Adept…
Aries: tak sorry, že ti kazím jméno postavy
U mě vyhrál Sage, bo: Sage = One venerated for experience, judgment, and wisdom
oproti Adept = A highly skilled person; an expert, a person who is skilled or proficient in something.
Ha. Žádnej Wizard. Budu Sage
Osobně mě jako budoucího Smugglera více zajímá spíše crafting systém. Těším se na další info o něm, zatím mi z toho mála co bylo odhaleno připomíná lehce skillování postavy z MMO EVE. Ted už záleží pouze na tom za jak dlouho budete moci dosáhnout nějaké maximální hranice. Nepočítám že to bude stejně jako v EVE dvanáct let, ale i tak by mě potěšilo kdyby se profese nedaly udělat za den jako ve wow.
Co se jinak PvP warzone týče zde bych se srovnáváním z wow počkal. On se princip BG samotný moc změnit nemůže, ale pořád je zde možnost nových nápadů. Současné MMO pokud si jsem dobře vědom nabízí pouze různé obměny Boje o Vlajku a Team Deathmatch, s čím příjde TOR ?
Jinak taky jsem hlasoval pro Sage, ale nerad bych viděl nějaký překlad nebo to někdo místo mudrce přeloží nějak méně vhodně…
BlackAdder: No, u EVE jsem nevydržel dostatečně dlouho na to, abych se dostal k nějakému craftingu (hra mi cca každých 15 minut spadla a veškerý progress byl v háji), takže to nemůžu srovnávat. Jinak se o žádné maximální hranici skillu nic neřeklo, takžeje vůbec otázkou, jak to bude fungovat, jestli se společníci budou postupně zlepšovat a budou tak schopni vyrábět lepší věci, nebo to bude úplně jinak.
Jinak srovnání Warzones s BGčkama ve WoWku je opět jenom pro přiblížení, přeci jenom minimálně 75% hráčů na internetu ví, co je WoW a jak v něm probíhá PVP. A U TOR zatím vypadá, že Alderaan je klasický „boj o udržení kontrolních bodů“, ovšem s příběhem
Hlasoval jsem pro Sage ale i Adept je dobrý rozhodně lepší než wizard.
No tak to pvp jak wow takže pá pá SW TOR škoda čekal sem že vymyslí hezčí souboje ne jen ty typický klik čekej klik čekej….
Jak koukám, přirovnání s WoWkem bylo velice nešťastné…
Na Alderaanu se musí zabírat kontrolní body, čím víc jich máte, tím rychleji vyhrajete, a tím asi veškerá podobnost končí. Hráč zabírající bod nemůže dělat nic jiného, než „pracovat“ na zabrání bodu, čili je nutno ho bránit. Jak psal BlackAdder, nejde vymyslet zcela nový způsob PVP, protože všechno tu už bylo (stejně jako nejde vymyslet systém RTS, který by nepřipomínal Dune).
Skelosi, jestli máš představu, jak by mohlo PVP vypadat jinak od standardních modelů, budeme velice rádi, když se tady s námi podělíš…
Vsak ve wow je to uplne stejny XD Ale taky doufam ze prijdou s nejakou novinkou…treba AC3 bude mit v multasu uzasnej novej mod wanted takze napady jeste nejsou zcela vycerpany…snad
V jednom multiplayeru (GunZ) jsem velice rád hrál mód Team Assassin – v každém ze dvou týmu byl jeden vyvolený a když byl tento vyvolený zabit tak druhá strana získala bod a ukončilo se kolo. Každá hra byla na 3 body Velice jsem si to užíval, ale obávám se, že pro MMORPG by to bylo mírně nevhodné…
Wanted mód (respektive jeho variace pod jinými jmény) se už taky objevil několikrát. tuším že už v Unreal Tournament. Často to funguje tak, že jedna náhodná postava z jednoho z týmů je hrozně nabuffovaná a jaká frakce jí zabije (je to frakce vs. postava), má bod… Bohužel, nějak si tohle nedovedu představit v MMORPG…
Aries: Co se craftingu a mého srovnání s EvE. Měl jsem na mysli zdali bude crafting více podobný tomu známénu např. z WoW, nebo bude závislý i na odehraném čase. Tak jako je tomu se skilly v EvE. Protože pokud by to autoři udělali podobně, nebo i pro crafting zavedli nějakou alternativu skill tree. Tak by dle mého extrémně vzrostla kvalita a nutnost profesí. Protože podíváme-li se na dnešní obvyklý model známy např. z WoW zjistíme že poslední lehoučké rozvětvení profesí přišlo s Burning Crusade. A naopak s WotKL se všechny profese zase scvrkly na „Každý kdo si profesi dá bude umět to samé co ostatní“. Čili naučit se můžeš jakýkoli recept z profese bez omezení. Navíc předměty z craftingu jsou opravdu mizerné(resp. 99% předmětů v životě nikdo nebude používat), oproti tomu co např. nabízel původní WoW bez datadisků. A nemít z profese nějaký bonus tak je nemá ani cenu dělat. Zde by opravdu bylo fajn aby se v profesích dalo specializovat, nebo udělat nějaký skill tree jak jsem říkal a omezit množství předmětů které můžeš vytvořit. Jinak být to na mě tak se v profesích vůbec neobjeví předměty lepší jak rare(ve WoW to jsou ty modré), případně pouze jako polotovar pro tvorbu lepších předmětů.
Co se PvP týče tak nejlepší nápad který zatím podle mě byl se nachází ve hře Kane & Lynch, kde všichni začínají jako zloději u trezoru, a jejich cílem je prostřílet se skrz davy policistů. Protože ale všichni hrajete proradné zapornáky tak můžete kdykoli zabít jakéhokoli člena vaší bandy, čímž se samozřejmě lup dělí na konci na méně částí, ale nasraný spoluhráč se oživí na straně policistů a do konce hry hraje proti vám, takže si díky vaší chamtivosti nemusíte nakonec odnést z banky nic.
Jinak co se týče realizovatelnějších nápadů týče tak např. BG typu dostaň postavu z bodu A do bodu B a chraň ji vlastním životem, by realizovatelný byl. A rozhodně vysekat nějakého zajatého generála z křižníku Imperia, když se vám v tom hráči opačné frakce snaží zabránit by pro mě byl asi nejvíc epic PvP zážitek.
BA: No tak ten BG nápad co říkáš, je technicky vzato „Capture the Flag“, čili musíš něco (někoho) od někud dostat a někam to donést bez toho, aby jsi o to přišel. Otázkou je, za jaké podmínky by v tomto tvém případě vyhráli ti, co drží zajatce. Možná nějaký timer, než něco vyzradí…
Ohledně craftingu, lze předpokládat, že až budeš mít kompletní partu, tak tam bude pro každý obor alespoň jeden „expert“. Bohužel, až do takových detailů prezentace craftingu nezabíhala, stále tam existuje hodně neznámých věcí. Ale lze předpokládat, že se společníci budou zlepšovat, protože bylo slíbeno, že když se bude craftingu inteznivně věnovat, tak bude hráč odměněn…
Nejde o to že tam bude capture the flag atd jde o to, že ty postavy stojí a jen používají skilly jak ve wow můžete uhnout kamkoliv ale stejně vás to zasáhne = není to tak velkej skill jako třeba v Age Of Conan kde postava vytáčí komba a když se protivník důmyslně pohybuje může vás pomale zabít aniž byste mu vzali polovinu HP tak se pozná skill a taky je to svižnější ne tak statické a pomalé….
No, jsem si jistý, že i ve Warzones půjde používat cover systém, takže to přidá postávám, co to umí, nějakou míru zajímavosti (záleží, jestli jde někoho trefit Force power, když je v krytu, teď jsi nejsem jistý). Některým věcem určitě uhnout půjde (různé AoE útoky), Ale když do tebe někdo mlátí zblízka dvěma mečema, a z dálky tě někdo kropí blasterem/Force powers, tak se přeci jenom uhýbá trochu blbě. A ačkoliv jsem Age of Boobs, eee Age of Conan nehrál, tak by mě rozhodně zajímalo, jak to tam řeší tyhle tvoje uhýbací manévry když má člověk vysoký ping…
ti co mají vysoký ping tak asi hrajou za mágy (Age of Boobs-to jsi vystihnul xD)
No, teď jsem si na DH.com poslechl, že alderaanský Warzone by se dal přirovnat k „Titan mode“ z Battlefiled 2142. Takže kdo zná (já to nehrál, takže nevím), tak má lepší přirovnání než to co jsem použil já s World of Warcraft…
Jinak komu se zdá, že ve videu většina postav jenom stojí a nic nedělá, tak mějte na paměti, že je to video určeno hlavně jako prezentace…
Mozna trosku pozdni komentar Alé v tom AC3 je wanted mod uplne jinak…bohuzel si ho ale nedovedu predstavit v BG, to by musel byt FFA coz v MMO kde sou nejaky 2 valcici strany vetsinou nebejva. Jinak ono by to bylo vsecko lepsi kdyby to nejak spestrili trebo ten napad zachranit zajatce…je vlaste capture the falg, ale kazdeho to snad bavi vic kdyz vi proc todela…ve wow mas proste prinyst nejakou vlajecku…otazka:proc bi vam nekdo kradl pitomou vlajecku… Myslim ze ten napad s tim zajatcem by byl dobrej
Tommygun: Jenom proto, že vyšla další novinka, neznamená, že nemůžeš komentovat starší. Komentáře se snad vypínají 14 dní po vydání
Jinak Warzones v TOR mají všechny mít nějaký příběh. Co je slyšet v prezentačním videu, tak Alderaanská se točí okolo toho, že Impérium se snaží obsadit nějakou základnu Republiky na planetě, a Republika jim v tom musí zabránit. To sedí do příběhu planety, o které se obě strany přetahují…
Další Warzone by měla být na opuštěné lodi, takže tam si lze představit mnošství scénářů Například DH.com v podcastu spekulují nad tím, že by se mohlo jedna o získání paměťového jádra lodního počítače, či nějaké plány atd… (čili CTF)
@Aries řeší se to asi tak, že ti co mají vysoký ping by hrát tohle mmo moc neměli ono se těžko hraje pvp v mmo, když máš ping 500 jako řešit tu ping mi přijde dost hloupý prostě když mám blbej ping tak do pvp nelezu ne? Nebos tím chtěl jako říct, že tady v sw tor kdo bude mít nízký ping může taky hrát pvp protože stejně bude muset počkat 5s než se postava pohne ?
budeš se moct krýt a uhýbat aoe óooo páni jak mazané….Age of Boobs asi proto, že nemáme rádi animovaný postavičky nebo hentai jako Aion
Bože, já si někdy říkám, proč radši nejsem zticha, protože nikdo nikdy nepochopí, co tím myslím…
Nemyslel jsem to tak, že v TOR budeš čekat 5 vteřin, když se postava pohne, jenom by mě zajímalo jak je řešeno v AoC nějaké rychlé úhybné manévry, když může v jakoukoliv chvíli z jakéhokoliv důvodu (počasí, provider, herní servery, sourozenec stahující torrenty) nastat lag (i krátkodobý). A btw, ping 500 je hodně přehnaný, často pro lag stačí i málo (třeba když se na člověka sesype 10 horďáků s různejma blikajícíma a točícíma serepetičkama).
A s názvem Age of Boobs jsem nepřišel já, kdysi a kdesi jsem ho viděl v recenzi nebo preview na AoC. A kdo by to tak nenazýval, když zhurba 70% obrázků z vyhledávání Age of Conan ukazuje často dost spoře oděné děvy (ne že by na tom bylo něco špatného), a taky, jestli se nepletu, hra umožňuje upravovat křivky při tvorbě postavy…
Jinak koukám na video znovu a znovu, a snažím se tam najít, kde vlastně jsou ty tebou tak brutálně kritizované stojící postavy… jediné co na videu kritizuju (k kritizuju to už delší dobu) je animace rób při běhu. Jestli myslíš že postava nemůže nic dělat při zabírání bodu, tak vážně nechápu, co si myslíš, že by postava při hackování terminálu měla dělat jinýho…
Je to řešeno asi jako u všeho, když nastane u tebe lag, tak máš prostě smůlu, buď ti pomůže, nebo naopak. Nevím jak myslíš, že by to mělo být pořešený…Jinak když zadáš Age Of Conan, tak ano objeví se hlavně spoře oděný postavy…vlastně to tak má být, ten svět takovej je podle knih Roberta E. Howarda. Já tady nechci nějak kritizovat SW: TOR mezi nadšenci…Bude to určitě dobrá hra už proto, že to vytváří Bioware grafika nehraje hlavní roli a myslím, že taky není nejhorší, když se podívám na screeny těch planet, tak je to vážně krása, ale asi už jsem si moc zvykl na combo systém a systém pvp v conanovi, kde je to fakt kolikrát o postřehu a o desetinách sekundy, což mi vyhovuje mám rád takový rychlí akce. Abych ti to upřesnil tak mi vadí jak tam ti dva jediové nebo teda jedi a sith stojí bojují a ani se nehnou z místa jen stojí koukaj na sebe a používaj skilly žádnej pohyb okolo sebe úskoky do stran, protože by to asi bylo zbytečný stejně by ho zasáhl. No ty animace taky pokulhávaj, ale zdá se mi že už sou lepší než bývaly takže na nich asi ještě zapracujou. Uvidíme.
Ještě dodám, že by Bioware měli udělat nový animace pohybu nohou ty jsou vážně hrozný.
Jako ono se neví, jestli nebudeš moct „poskakovat“ okolo nepřátel. Z nějaké staré zprávy si pamatuju, že ve hře nebyl autoattack (ale je možné, že to už změnili), takže bys asi mohl pobíhat okolo nepřítele a pak na něj skočit (Force Jump). Jinak prostě musíš brát zřetel na to, že je to MMO, ne melee-fight simulátor.
A ohledně animací pohybů bohužel musím souhlasit, na tom by měli BW trochu zapracovat (divím se, že jim to nikdo neomlacuje o hlavu při každým videu, kde to je vidět) I když mám pocit, že je to v tomhle videu vidět mnohem víc než v Mysteries of KOTOR
Jo souhlasím, v žádným videu to ještě něbilo tak do očí, jako v tomhle ono když máš róbu, tak je to ještě v pohodě ty nohy nejdou vidět, ale když má ta určitá třída a postava kalhoty, tak je to hrůza…no uvidíme z dalších pvp videí, jaký budou souboje, chtělo by to ukázat pvp video za jednu klasu a prostě v něm vidět, jak co dělá…ale zatím teda pěkně velký sucho na to, že to má za půl roku vyjít, ani nevím jestli už spustili betu v Evropě, asi ještě ne co?….
Evropská beta bohužel zatím ne, „velké evropské odhalení“ byli „pouze“ Warzones a Crafting.