Při odhalení informací o crafting systému na londýnské předváděcí akci se serveru DarthHater.com podařilo udělat interview s jedním z vývojářů, konkrétně s Lead Writerem The Old Republic, Danielem Ericksonem. Jejich diskuzi na téma crafting pak shrnuli ve článku, který vám přinášíme přeložený zde.
Zadruhé, dík redakce patří DartMelkorovi. Ten si všimnul naší nedbalosti, chybějícího článku o osobnosti Hutta Nem’ro, a obratem překlad dodal. Nu, zde je.
Zní to naprosto úchvatně. Evidentně chtějí do klasické (ála WoW) MMORPG zapojit i prvky žánru her, kterému nevim jak se říká, ale je to například Travian atd. – vaše „postava“ se zde zlepšuje i když jste offline a k úspěchům se stačí na 5min každý den připojit.
Opět velice příjemné novinky od BW, skvělá práce!
Nemůžu neříct, že by mi to nepřišlo nezajímavé !
vypadá to fakt dobře hlavně to že vyrábět nebo jít na misi společníkovi zabere třeba reálný celý den. přidá to trochu na reálnosti moc dobrý nápad
http://bonusweb.idnes.cz/magazin/world-of-warcraft-vysava-herni-trh-dalsi-konkurence-radeji-rusi-poplatky-1lz-/clanek.A101108_223359_bw-magazin_son.idn Hleďte!
Artakk: Zajímavé, hodně zajímavé.
Pokud Cata přispěje k tomu, že Bioware se rozhodnou pro možnost free hraní s mikropoplatky, a tím se potvrdí myšlenka článku, že „poplatky povedou SWTOR do záhuby, zatímco s mikropoplatky SWTOR přinutí WoW padnout na kolena“, pak třikrát sláva Cataclysmu
Já osobně doufám, že mikrotransakce nezavedou, je to věc, co hrozně kazí hru lidem, co si nemůžou dovolit, nebo nechtějí, platit za to, aby měli ve hře vůbec šanci (aneb nejlepší equip jde koupit pouze za reálné $$$ a tak ho mají jenom tlustí malí američánci, kteří pak běhají kolem a „lolkují“)
No tak samozřejmě že zaplatit pouze a jen za krabici by bylo nejlepší. Ale to pochybuju že se stane. Tzn mikroplatby x měsíční platby. Teď jen co je menší zlo a co hře víc prospěje.
Hej ale už by měli vydat nějaké konečné rozhodnutí ohledně těch poplatků.
Já osobně bych nejvíce uvítal za krabici neplatit, ať je hra stažitelná zadarmo přímo od BW a pak platit měsíční poplatky. Naopak by to byla hloupost, protože BW by ztratil trvalý příjem a nemuseli by pak vydávat updaty, platit GM, udržovat servery atd. atd…Samotné měsíční poplatky by třeba mohly být rozděleny do několika sfér – nejlevnější třeba za 5$ měsíčně – nepřinášela by hráči ŽÁDNÉ limitace ale ani žádné plusy, prostřední třeba za 10$ měsíčně – zde by hráč získával expy/credity třeba 1,2x rychleji – což nijak nenaruší samotný mechanismus hry, ale přiláká hodně lidí (+možnost třeba titulů nad jmény atd…=kosmetické záležitosti) a poslední nejdražší by byla třeba za 15$ a hráč by zde měl všechny benefity z prostřední verze plus k tomu třeba 1,4x více získaných expů, popřípadě creditů z postavy. Co říkáte?
@SWM: No jako nápad je to zajímavý (i když mám pocit, že jsem něco takového už někde viděl). Ovšem platba „za krabici“ není nějak velká záležitost, protože při koupi hry máš většinou měsíc hry přiložen k tomu. Uvidíme, jak se BW/EA rozhodnou, a co z toho vzejde.
Osobně doufám, že TOR přitáhne spoustu SW fanboyů (a jiných lidí, protože by to mělo slibovat „čerstvý vzduch“ na poli MMORPG), takže se to udrží, mnohem více než třeba v bonuswebím článku zmíněný Star Trek Online, přeci jenom, trekkies jsou už dnes trochu starší a nemají na hry čas…
Nesouhlasím, aby nebyla placená krabice. Co bych si pak dal do vitrínky se sbírkou her?
moc bych se nebál toho že si cestu nenajdou hráči pro SWTOR, už jen fakt že celé osazení ať už bývalé či současné ze SW galaxies čeká právě na tento titul (včetně mně jako bývalý hráč SWG)
No o systém samotný je rozumný kompromis mezi EvE a WoW. Jediné co se mi nelíbí že můžete zadat práci jen na 23h dopředu a nejdelší doba trvání úkonu bude taky 23h, což mi přijde zoufale málo. I když s ohledem na to že hru budou hrát i hráči v rozsahu 12-16 let kteří obvykle moc trpělivosti nemají, tak je to pochopitelné. Jen je mi líto že se nedočkám nějakého 14 denního epik craftu.
Re: Artakk Fanal
Na článek na bonuswebu se dá říct asi tohle: http://mmogames.cz/kategorie/novinky/blizzard-world-of-warcraft-jako-f2p-373/
Ono mít hru F2P (free to play), je mnohem výnosnější než běžné platby protože cena mikro transakce je pakatel ale člověk jich za měsíc udělá nespočet, a tak třeba na „Free“ hře vydělají autoři průměrně třeba i 5x více než za klasické poplatky.
Dále bych rád ukázal na fakt že tady srovnáváte WoW jenž přišel s originálním konceptem, který uspokojil jak staré hráče, tak umožnil hrát hru i 8 letým dětem. Další hry které vycházely vždy jen kopírovaly WoW, a to hlavně jeho nulový příběh a jiné špatné věci. Navíc většina z nich neměla pořádnou kampaň takže spoustu lidí minula, např. o polovině her o kterých se v tom článku píše jsem slyšel prvně.
Oproti tomu SW:toR jak je prozatím vidět staví na lehce odlišných přístupech, má příběh a celkově mi příjde více epic, než WoW. Co se týče narážky na fakt že se o hře samotné nic moc ještě neví, tak to mě sice taky vadí ale nic hrozného to není. Když si vemete kolik se toho vědělo o Mass Effectu nebo Dragons Age před vydaáním tak je na tom TOR podobně.
Pro TOR navíc mluví i fakt že spoustě lidí se LK ani Cataclysm moc nelíbí a i když tyto změny přinesly WoW nové hráče někteří jej opustí a jediný kvalitní titul který bude k mání je TOR.
Spíše tedy než souboj SWTOR a WOW to bude bitva mezi Warcraftem a Star Wars. Protože sama značka „Star Wars“ přitáhne mnoho lidí a mnoho lidí i PŘEtáhne od jiných her nejen od wow. Bude záležet jen na SWTOR zda si ale tyto potenciální zákazníky udrží.
Jinak na závěr, nevěřím že by kdokoli pokračoval ve vývoji SWTOR kdyby nevěřili že se ujme.
souhlasim stebou star wars ma ve svete spoustu fanousku a ti si hru urcite koupi a budou ji hrat a o hru bude urcite velky zajem
Na oficiálních fórech jsem četl článek od nějakého strašně známého analytika herního průmyslu a ten předpovídal TORu 4 miliony uživatelů do jednoho roku od vydání. To není malá suma.
to SWmaniak:
to rozhodně není malá suma, když v článku, který tu přidal Artakk Fanal psali, že pokud budou chtít aby se SWTOR zaplatil do pěti let tak budou potřebovat 400tis. uživatelů po dobu 5-ti let udržet. Takže jestli se vyplatí prognóza toho analytika tak by vše mělo být ok a my všichni vklidu mohli závislačit
omg lidičky……bw nejsou cypi!!! ….jestli se dělá takhle velký projekt jako je tahle hra, tak se jede na jistotu. Takže bez obav :)) crafting super! konecne to nebude jako v ostatních hrách kde muj nadupany hrdina bude zbírat pampelišky xD BTW: GRATULACE K 50 000 NAVŠTĚV
Jak bylo psáno v článku co jsem postnul, WoW samo cítí změny a ačkoli má masivní komunitu, za to že začlo vděčí z velké části tomu že má ve jménu Warcraft, kvůli kterému si to spoustu lidí koupilo a pak už u něj zůstalo. S titulem který bude mít ve jménu Star Wars to bude to samé navíc tím že Star Wars nevděčí za svou slávu PC, jako Warcraft. Je zde šance že příjde spousta lidí co MMO nehrají. Samozřejmě zde bude spoustu faktorů jako například vstup na Čínský trh, kde má wow pořád nějaký problém s úřady, ap.
Jinak craft system je fajn, ted záleží jak udělají skilly a talent stromy. Pokud to nebude stejný děs jako Cataclysm talenty tak má TOR společně ještě s nepřeberným množstvím různých itemů šanci na způsobení těžké zavislosti…