Poslední drobečky z PAX 2010 - SW-TOR.cz - Star Wars: The Old Republic (SWTOR) SW-TOR.cz – Star Wars: The Old Republic (SWTOR)

Poslední drobečky z PAX 2010

Vydáno: 12.9.2010 v 14:15 | Autor: BlackAdder | Komentáře

Dneska se podíváme na poslední zbytky informací z poslední velké akce před vydáním hry, PAXu 2010. Čekají na vás některé nově zodpovězené otázky a rozbor SW:TOR prezentace, plus několik opravdu zajímavých informací.  Mezi nimi je však jedna co si zaslouží býti na prvním místě. Podle oficiálních slov Bioware bylo celé jejich snažení až do současné doby zaměřeno hlavně na přesvědčení veřejnosti o kvalitách ToR z pohledu STAR WARS, nyní by podle slov tvůrců mělo přijít období v němž nás budou přesvědčovat že ToR je plnohodnotné MMO.

Update 1: Objevilo se nové video ukazující mimo jiné systém rychlé přepravy, podívat se na něj můžete v článku.

Update 2: A není tomu ani den a už se objevily další velice zajímavé informace, na více se podívejte v článku.

Update 3: Dneškem jsem se vzdal naděje že najdu knihu Fatal Alliance v nějakém českém obchodě, pokud by ji někdo chtěl taky a nebojí se angličtiny, mrkněte se na naše forum s ohledem na cenu poštovného z ciziny se nebráním hromadné  objednávce.

Prvně se podíváme na fakta které se kolem ToR začaly objevovat, po skončení PAXu během týdne a není jich zrovna málo:

Co se profesí týče sice nebyli autoři moc sdílní a více méně jejich jediný oficiální názor z jedno rozhovoru by se dal přepsat asi takto: „Nechceme z ToR mít nějaký crafting simulátor, mnohem víc se zaměřujeme na hráčský požitek.“ I přes to všechno jednomu hráči v betě vypadl rare(modrý) předmět který nemohl použít protože prý potřeboval opravit. Z toho jak to vypadá bude nejspíše na opravu předmětu potřeba nějaká profese a ne jen zajít s předmětem do servisu. Jak to ale bude doopravdy si však musíme počkat. Zatím je potvrzeno že ve hře bude obchod mezi hráči, takže aukcí se dočkáme v jaké podobě ale není známo. Nad čím, ale panuje pořád stín jsou profese. Pokud můžu tvrdit tak profese typu fishing a cooking, ve hře nebudou. Více méně platí, pokud si nedokážete představit nějakou postavu z filmů jak danou činnost provozuje tak jí nejspíš nepůjde dělat ani ve hře. Dle slov autorů není cílem udělat ze hry nějaký crafting simulátor, takže profese jak je známe z WoW nás nejspíše nečekají. S odkazem který nám zanechal onen nalezený rare předmět si troufám tvrdit že se profesí dočkáme a možná to bude stejně průkopnický krok jako cover systém, kdo ví…

Dále se i během PAXu hodně řešil Jedi Consular a to nejen onen trochu nešťastné pojmenovaní „Wizard“,  ale i jeho chování v ukázkovém PvE videu. Někteří byli zaraženi když si všimli že Wizard jen postává a občas něco healne. Byli však ujištěni o tom že podobné věci nebude ve hře vidět. Nečinnost Wizarda byla způsobena podle slov tvůrců hlavně nutností zaznamenat celou bitvu, tak aby si z ní lidé odnesli co nejvíc.

Když už se tedy bavíme o řádu Jedi nesmím zapomenout na jednu velice efektní scénu z prezentace. Mluvím samozřejmě o tvorbě světelného meče v podání Jedi Wariorky. Ze samotného videa si netroufám typovat zda bylo v realtime, nebo se jednalo o připravený filmeček. V prvním případě by to znamenalo možnost upravit si již svůj první světelný meč podle sebe. Tento fakt ale autoři nepotvrdili a spíše to prozatím vypadá tak že si každý na počátku vyrobí stejný meč. Pokud si totiž můžu troufnout tipovat, tak vzhledem k faktu že si Jedi donesla meč ve formě pucle. Nás nejspíš bude čekat před samotnou výrobou nějaký řetězový úkol na získání částí a nejspíš budete rádi že vám dají aspoň něco. Úpravu světelného meče dále v průběhu hry ale nevyvrátili, takže se jí s vysokou pravděpodobností dočkáme.

Hodně se diskutovalo také na téma Dark/Light side. Obecně má platit toto. Hra za např. Dark side Jedi, nebo Light side Sith bude mnohem složitější, jelikož budete narážet na odpor prostředí. Dark side chování bylo demonstrováno na postavě Hana Sola, který byl při prvním setkání spíše Dark side, jelikož myslel spíše na svůj prospěch, vlivem prostředí se nakonec vrhal do sebevražedných misí pro lidi které vůbec neznal, což už bylo chování Light side. Další příkladem by mohl být Darth Vader, jenž si prošel cestu z Light side přes Dark side a zase zpátky.  To však byla pouhá demonstrace jak to může vypadat ve hře. O tom jak bude přesvědčení ovlivnovat hru samotnou bylo řečeno málo. Něco málo jsem však vyštoural. Podle všeho by si např. opravdu Dark postavy u republiky mohly i trvale znepřátelit obyvatele, to jak ale zůstává záhadou že by dražší itemy, zablokované úkoly, agrese ? Kdo ví…

Tím se ale dostáváme k úkolům samotným. Spoustu lidí má strach z rozhovorů, ačkoli jsou jimi uchváceni, panuje strach že z hodiny hraní budete 50 minut s někým hovořit a to třeba o úkolech typu zabij 5 krys. Osobně s toho nemám strach ve hře by totiž minimálně v single player fázi měly býti 3 typy úkolů: „Úkoly hlavní dějové linie“, „Vedlejší úkoly“ a „Bonusové úkoly“. První dva typu budou začínat i končit převážně rozhovorem a budou to úkoly typu „I am HERO“, v posledních tzv. bonusových úkolech bude například právě ono obávné zabíjeni 5 krys ap. Tyto úkoly se vám objeví automaticky a automaticky taky dostanete odměnu, bez jakéhokoli zdržování hry.

Dalším opravdu debatovaným tématem je cover systém. Všichni se schodují že je po stránce nápadu perfektní. Někteří hráči ale po zahrání dema tvrdí že hlavně u smugglera není ve startovní lokaci kam se pořádně skrýt. Oproti tomu u Imperial agenta tento problém neměl nikdo. Zde bych ale byl v klidu rozházené bedny ve volném terénu by nepůsobily moc uvěřitelně a nedokážu si představit např. zmiňovaného Hana Sola že by odmítl jít zachránit princeznu jelikož na chodbách křižníku je málo místa pro krytí. Osobně si myslím že se někteří nad tímto moc pozastavují, vše podle mě vyreší Bioware ke spokojenosti hráčů.

Mezi věci které se na PAXu řešily byla také unikátnost jednotlivých classů. Resp. padl mimo jiné i dotaz zda bude ve hře takový rozsah spelů jako například v KotORech. Odpověd na tuto otázku zní NE. Nepočítejte tedy že např. Jedi Knight bude moct umět vrhat blesky, ap. Bioware se drží hesla, každá class má být unikátní a podle mého názoru je to dobře, když každá ze 4 Sith/Jedi class bude mít převážně unikátní schopnosti. Když mluvíme o postavách je třeba zmínit ještě několik věcí které bych zatím nebral nijak vážně vzhledem k času který zbývá do uvedení, ale pro kompletnost je zde uvedu. První se týká samotného vizuálního podání boje. Samotné animace schopností a pohybu jsou perfektní, avšak v prodlevách mezi schopnostmi postava jen tak pasivně stojí jde to vidět hlavně při boji z blízka, kdy na sebe chvíli postavy jen tak zírají. Rozhodně by chtělo tyto mezery vyplnit aspoň nějakým šermem. Další věcí které si všimli je neomezený dostřel zbraní, čili dostřelím kam dohlédnu. A poslední věcí je vyvážení boje, některé postavy jako trooper jsou řekněme moc silné a někteří hráči mají strach z toho že se s tím stratí výzva, pokud hra např. na vyšší úrovni nepřitvrdí.

Předposledním větším tématem je omezení pohybu ve vesmíru. Osobně mi před PAXem tahle věc na ToR vadila hodně. Když ale tvůrci přišli s vysvětlením, osobně jsem jejich názor uznal a nyní s ním a s jejich počínáním souhlasím. Dle jejich vysvětlení totiž mají skuteční hrdinové SW například již vzpomínaný Han Solo, ve vesmíru dvě základní poslání. Prvním je dostat se z bodu A do bodu B jak nejrychleji to jde, druhým pak je že letí na jistotu za nějakým cílem. Bum a máme tu epickou bitvu. Nikdy se nestalo že by Han řekl Žvejkalovi, tak teď prostě jen tak nazdařbůh poletíme někam do vesmíru…

Tak a jsme téměř u konce novinky, na PAXu byla totiž vidět nejspíše nějaká blíže nespecifikovaná PvEvP instance, kde bylo pravděpodobně cílem obou frakcí zabít bosse na konci. Zastavím se tedy první u něj. Když jsem prvně slyšel že byl na PAXu viděn nějaký mega boss velkostí oproti postavám srovnatelný s WoW bossy, měl jsem strach že boj bude vypadat stejně blbě jako když ve WoW Gnome tankuje Raid bosse. K mé úlevě naštěstí nic podobného nenastalo a celý boj mi přišel velice uvěřitelný, i přes velikost bosse.  Tímto se naše drobečky z PAXu uzavírají a nás čekají poslední tři velké události Beta pro , zrušení informačního embarga Bety a uvedení SW:ToR na trh, do té doby budeme nejspíše odkázáni na informace z oficiálního webu. Tak vám přeji ať se dočkáte a ať není pro Bioware jaro v Dubnu, ale spíše v Lednu.

Pár drobností:

  • Oblíbený Emote dance byl v ukázkovém videu vidět, takže ve hře bude, jestli ale pro všechny to se neví. Osobně si nedokážu představit co by tančil např. Darth Vader…
  • Předměty s největší pravděpodobností budou stejně unikátní jako postavy, takže moc společných částí vybavení nebude.
  • Hráči se dle slov vývojářů budou moct více zaměřit na svůj vzhled než na to aby se honili za nejlepšími itemy. Co si pod tím představují netuším, jelikož cest je několik, samotnou vizuální úpravou vybavení začínaje…
  • Ať už se objevily jakéholi nedostatky podle ankety 97,5% lidí se na SW:ToR těší.

UPDATE1:

SWTOR-station přinesl ještě další video z Gamesconu, co se obsahu týče více méně nic nového nepřineslo. Je v něm ale vidět systém rychlé přepravy, jako plus beru to že speeder, dokonce zrychluje a zpomaluje, co bych viděl jako vadu je ukončení cesty. Na to že mě ve starších MMO mount jen tak na konci cesty zhodí jsem si zvykl, ale přece jen tohle je trošku vyšší třída kvality…

Jinak jsem si také prvně všiml umístění zbraní na zádech, z boku jde vidět jakou strašnou tam má mezi zbraní a zády díru, to taky kazí dojem. Jinak prostředí bych hodnotil pozitivně.

Update2:

Servr Torocast.com přinesl rozbor první části knihy Fatal Alliance, jenž přímo vychází ze samotného ToR a proto je velice pravděpodobné že informace nalezené v ní budou skutečností i ve hře samotné. Nebo je tu minimálně 60% šance že tomu tak bude. Samotný souhrn vám překládat nebudu, jelikož se knížku snažím sehnat a nechci se případně ochudit o zážitek, ale teď už k objeveným faktům z knihy. Pokud se mi kniha dostane do ruky, informací bude více.

  • Smuggler pravděpodobně bude mít jako jednoho ze společníků astro-droida. Dalším by pak mohl být také Smuggler.
  • Smuggler Jet v knížce krátce pracoval i pro Hutty. Může to znamenat že „Dark Republic“ a „Light Empire“ hráči budou možná moct pracovat více pro neutrální frakce.
  • V knížce jeden z Padawanů odmítl stát se rytířem Jedi, možná tedy i ve hře váš přístup ovlivní jak brzo se stanete plnohodnotným členem řádu.
  • Dále se mluví i o samotném původu postav možná se tedy dočkáme různých reakcí okolí, podle vámi zvoleného původu, pokud tato možnost ve finální hře bude.
  • V knížce se také objevuje nástin situace kdy i boj s pouhým jedním nepřítelem, může být opravdovým soubojem s bossem.
  • Při setkání s republikovými silami se v knize vyskytují Troopeři čtyř ras: Lidé a Zabraci jsou již potvrzení, dále se objevují i Twi’lekové a Niktové.
  • Jedi Knight se možná také dočká společníka ve stylu Troopera který bude mimo jiné vynikat i v hackování.
  • Darth Howl člen Temné rady pravděpodobně bude hrát svou úlohu i v příběhu samotného ToR

Komentáře - Napsat komentář
  1. DartMelkor | 13.9.2010, 14:05

    supr preklad :) a diky za zhrnutie
    + na konci jedneho videa sa ukazal HK-47 :))

  2. Artakk Fanal | 13.9.2010, 14:38

    Parádní překlad, i novinka.

  3. Aries | 13.9.2010, 14:46

    Jj, video s HK-47 je už v první novince z PAXu (Revanův osud), s názvem Mysteries of KOTOR, stačí jenom nevypínat video po ukázání loga hry.
    Interjection: Silence, meatbags :)

  4. JacenTravers | 13.9.2010, 17:12

    Moc dobré.

  5. BlackAdder | 13.9.2010, 22:24

    Akorát se to s ohledem na to že to byl můj první solo článek zpozdilo o dva dny :-)

  6. BlackAdder | 13.9.2010, 22:30

    Jinak vzhledem k drobným problémům s publikací článku jsem do něj zapomněl doplnit tenhle obrázek Old Mantellu. I přes mizernou kvalitu jde k němu říct jen jedno… Jaro2011
    http://i843.photobucket.com/albums/zz351/ivedefected/SWTOR/IMG_0145.jpg

  7. DartMelkor | 14.9.2010, 00:59

    ten posledny screen: uprimne, myslel som si ze Lotro ma najkrajši dizajn prostredia, uz si to nemyslim. Takato nadherna sceneria je dychberuca, a verim ze ich bude čo najviac.
    +100 cookies

  8. Aries | 15.9.2010, 12:51

    Hmm ta zbraň ve videu působí hodně zvláštně. Ale jedná se o video z GamesComu, takže to určitě opraví, protože jim to lidi museli tzv. „omlátit o hlavu“. A speedery jsou také pdivné, hlavně to „spadnutí“ z nich. Ale jak říkám, třeba to opraví (i když mi důležitější přijde z těchto dvou chyb ta „levitující“ puška)
    Ohledně knížky: jde sehnat na Amazon (.com nebo .co.uk) za cenu okolo 325 korun (zatím je jenom verze Hardcover, čili s pevnou vazbou) bez poštovného

  9. Lachtos | 17.9.2010, 15:18

    kde je to video s tou přepravou ?